موبایل

تبدیل HDMI به VGA

در این جستار ( مطلب ) آموزشی در تارنمای بهترکالا ، به موضوع چگونگی تبدیل HDMI به VGA / مبدل پورت اچ‌دی‌ام‌آی به وی‌جی‌ای یا همان پورت PC می‌پردازیم. همچنین همانند گذشته به معرفی لینک خرید این دستگاه‌های مبدل از فروشگاه‌های معتبر دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت خواهیم پرداخت تا در صورت نیاز شما کاربران از طریق این لینک‌ها اقدام به خرید اینترنتی یا تلگرامی و .. نمایید.

باتوجه به این‌که طی چند سال گذشته پورت‌های صوتی و تصویری تغییرات و پیشرفت‌های فراوانی داشته‌اند گاه نیاز است که میان دو دستگاه از دو نسل گوناگون از مبدل صوتی و تصویری استفاده کنیم که یکی از این موارد همین تبدیل HDMI به VGA است.

مبدل اچ دی ام آی به وی جی ای
مبدل اچ دی ام آی به وی جی ای

کارایی تبدیل HDMI به VGA چیست

همان‌گونه که در بالا اشاره شد پیشرفت فناوری‌های نوین در عرصه‌ی انتقال داده‌های دیداری و شنیداری در دستگاه‌های گوناگون جدید باعث شده است که روز به روز درگاه‌های صوتی و تصویری تازه‌ای روی دستگاه‌هایی مانند کنسول بازی، تلویزیون، سینمای خانگی، اسپیکر و مانیتور، رایانه و کامپیوتر و لپ‌تاپ‌ها ایجاد شود. برای هماهنگ کردن این دستگاه‌ها با هم گاه نیاز به استفاده از مبدل است. این مبدل HDMI به VGA از مهم‌ترین و پُرکاربردترین‌ها است درست مانند تبدیل HDMI به AV و تبدیل AV به HDMI. ما در زیر به برخی از این کاربردها اشاره خواهیم کرد.

مهم: برعکس این تبدیل نیز وجود دارد. در صورت نیاز دستگاه تبدیل VGA به HDMI نیز موجود است که جهت دسترسی به لینک این مبدل به آخر همین پست مراجعه کنید. ( لینک خرید آنلاین هر دو این دستگاه‌ها در پایان پست درج شده است )

تبدیل HDMI به VGA مانیتور
تبدیل HDMI به VGA مانیتور

تبدیل HDMI لپ‌تاپ به VGA مانیتور و پروژکتور

برخی از لپ‌تاپ‌های جدید با فناوری‌های تازه، تنها خروجی تصویر و گرافیک اچ‌دی‌ام‌آی دارند و کاربر ممکن است نیاز داشته باشد که تصویر لپ‌تاپ خود را روی مانیتور یا تلویزیون و یا ویدیو پروژکتور به نمایش بگذارید. در نتیجه تنها راه برای نمایش تصاویر لپ‌تاپ این است که از خروجی تصویر لپ‌تاپ که پورت مادگی HDMI است به وسیله‌ی یک کابل HDMI خروجی بگیرید و به ورودی IN دستگاه مبدل وارد کنید و سپس از پورت خروجی دستگاه مبدل HDMI به VGA به وسیله‌ی یک کابل VGA تصویر را به ورودی مانیتور یا ویدیو پروژکتور انتقال دهید.

مبدل HDMI پلی استیشن و ایکس باکس به مانیتور و پروژکتور

کنسول‌های بازی جدید PS4 یا PS3 و ایکس باکس 360 دارای خروجی HDMI هستند و خروجی VGA ندارند. در نتیجه برای اتصال این دستگاه‌ها به مانیتور و بازی کردن گیم‌ها روی مانیتور و یا پروژکتور نیاز به این دستگاه مبدل دارید.

تبدیل خروجی HDMI گیرنده دیجتال و رسیور به VGA

دستگاه‌های جدید گیرنده دیجیتال یا رسیور ماهواره DVB معمولا دارای خروجی HDMI هستند و گاه پیش می‌آید که خروجی تصویری و صدای AV یا فیش سه رنگ سه تایی RCA را نیز داشته باشند. در نتیجه اگر کاربری قصد این را داشته باشید که روی صفحه‌ی نمایشگر مانیتور رایانه یا کیس خانگی خود تصاویر شبکه‌های تلویزیونی و .. را ببنید نیاز به تبدیل پورت اچ‌دی‌ام‌آی خروجی این دستگاه‌ها به پورت ورودی VGA نمایشگر و مانیتور دارد. در نتیجه این نیز یکی از کاربردهای مهم دستگاه مورد نظر است.

چگونگی کارکرد مبدل HDMI به VGA

این دستگاه باید دارای آی‌سی تبدیل کننده داده‌های دیجیتال ( HDMI ) به داده‌های تصویری آنالوگ ( VGA ) باشد. در نتیجه همگی این دستگاه‌های مبدل باید دارای کیت الکترونیکی باشد که روی این کیت IC مبدل تعبیه شده است. و البته درگاه‌های ورودی و خروجی نیز به این برد الکترونیکی متصل هستند و ورودی برق نیز دارای اهمیت است.

تبدیل HDMI به VGA پروژکتور و مانیتور
تبدیل HDMI به VGA پروژکتور و مانیتور
منبع تغذیه ورودی برق

همان‌گونه که اشاره شد، مبدل اچ دی ام آی به وی جی ای یا دیگر تبدیل‌های پورت‌‎های مختلف دارای کیت و برد الکترونیکی و آی سی و قطعات الکترونیکی درونی برای تبدیل داده‌ها هستند. این قطعات و این کیت‌ها برای کارکرد درست نیاز به ورودی برق دارند که معمولا این ورودی برق از طریق برق 5 ولت 1 یا 2 آمپر و از طریق کابل شارژر USB معمولی انواع گوشی موبایل و تبلت اندرویدی تامین می‌شود. پس باید در هنگام کار حتما از طریق پورت ورودی برق POWER برق مورد نیاز دستگاه را به آن داد.

البته می‌توان این تامین برق را از طریق آداپتور نیز انجام داد. برای نمونه می‌توان از آداپتور 5 ولت 1 آمپر استفاده کرد. یا از شارژ گوشی موبایل و…

انتقال صدا چگونه انجام می‌شود

همان‌گونه که می‌دانید درگاه VGA RGB تنها یک ارتباط تصویری را امکان‌پذیر می‌سازد. یعنی برعکس پورت HDMI که هم صدا و هم تصویر و هم برق را انتقال می‌دهد، درگاه VGA تنها تصاویر را انتقال می‌دهد. در نتیجه این دستگاه‌های مبدل دارای یک IC صدا نیز هستند که صدای ورودی از پورت HDMI را به تبدیل به یک خروجی صدای AUX می‌کند. کاربر باید تصویر را از طریق خروجی وی جی ای و صدا را از طریق درگاه خرویج صدا AUX دریافت کند و به اسپیکر یا سینمای خانگی خود بدهد.

قیمت تبدیل HDMI به VGA مانیتور و پروژکتور

دستگاه‌های مبدل پورت‌های صوتی و تصویری دارای کیفیت‌های گوناگونی هستند و البته قیمت متفاوتی نیز دارند. کوشش کنید خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید که مشخصات فنی دستگاه‌ها را به صورت کامل برای خریداران درج کرده باشند. ما در این بخش به معرفی دو فروشگاه معتبر و تخصصی در این امر می‌پردازیم که شما در صورت نیاز می‌توانید از طریق کلیک روی لینک‌های درج شده به صفحه‌های این محصولات در فروشگاه اینترنتی مورد اشاره وارد شوید و اقدام به خرید اینترنتی یا ارتباط با شماره تلفن‌های پشتیبانی آن‌ها کنید.

قیمت تبدیل HDMI به VGA
قیمت تبدیل HDMI به VGA
خرید تبدیل HDMI به VGA و VGA به HDMI

توجه داشته باشید که دستگاه تبدیل HDMI به VGA دارای انواع گوناگون با کیفیت و قیمت‌های گوناگون است. برای نمونه اگر رزولیشن لپ‌تاپ شما بسیار بالا است یا قصد دارید خروجی دستگاهی مانند پلی استیشن 4 و Ps4 را به VGA مانیتور تبدیل کنید باید از دستگاه با قیمت بالاتر که در زیر لینک آن درج شده استفاده کنید و برای دستگاه‌های با کیفیت کم‌تر می‌توان از مدل ارزان قیمت بهره برد.

1- کلیک کنید جهت تصاویر، مشخصات و خرید اینترنتی تبدیل اچ دی ام آی به VGA برند مینی- فروشگاه اینترنتی فروهر

تبدیل HDMI به VGA mini
تبدیل HDMI به VGA mini

2- کلیک کنید جهت تصاویر، مشخصات و خرید اینترنتی مبدل HDMI به وی جی ای با قیمت ارزان‌تر – فروشگاه اینترنتی چیستا

مبدل اچ دی ام آی به وی جی ای با AUX
مبدل اچ دی ام آی به وی جی ای با AUX

3- کلیک کنید جهت تصاویر، مشخصات و خرید اینترنتی دستگاه مبدل HDMI به VGA با قیمت و کیفیت بالاتر جهت تبدیل HDMI به VGA برای PS4 – فروشگاه اینترنتی چیستا

تبدیل HDMI به VGA برای PS4
تبدیل HDMI به VGA برای PS4
قیمت و خرید تبدیل VGA به HDMI

همچنین همان‌گونه که در بالا گفته شد برعکس این مبدل هم موجود است. کلیک کنید برای خرید تبدیل VGA به HDMI

تبدیل VGA به HDMI
تبدیل VGA به HDMI
برچسب ها

نوشته های مشابه

‫3 نظرها

  1. متن پیام شما همراه با شماره آی پی و ساعت دقیق درج نظر به پلیس فتا ارچاع و از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است.

  2. سلام و روز بخیر من یه کامپیوتر قدیمی دارم که به ps3نمیخوره حالا میخوام یه تبدیل VGA به HDMI از شما بخرم میخواستم ببینم خریدم درسته یا نه؟باید چیز دیگه ای بخرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن