دسته‌بندی نشده

تحریم سفر نوروزی به آنتالیا و دبی

تحریم سفر نوروزی به آنتالیا و دبی و کنسرت‌های 95

خیلی ساده موضوع را آغاز می کنیم: حتما از دشمنی‌ها و کینه‌ورزی‌های کشورهایی مانند ترکیه و امارات متحده‌ی عربی با ایران و مردم ایران و اقوام ایرانی آگاهی دارید، این دلیل اصلی کمپین تحریم سفر نوروزی به آنتالیا و دبی است. این کمپین کاملا مردمی بوده است و به مسائل گروهی و سیاس ارتباطی ندارد. ما می‌خواهیم با کمک شما کمپین تحریم سفر به ترکیه و دبی را راه‌اندازی کنیم و تا نوروز 95 آن راگسترش دهیم بنا به دلایل منطقی که در ادامه به آن می‌پردازیم.

تحریم سفر نوروزی به آنتالیا و دبی
تحریم سفر نوروزی به آنتالیا و دبی
  • حتما از تفرقه افکنی میان اقوام ایرانی و تقویت گروه‌های کوچک تجزیه طلب از سوی کشور ترکیه آگاه هستید؟
  • بی‌گمان می‌دانید که کشور ترکیه، برپایه‌ی همگی گزارش‌ها در روزنامه‌ها و نشریه‌های غرب، شرق و حتی گزارش‌های کشور آمریکا، گزارش‌های روزنامه‌های ایرانی و رسانه‌های روسی، پشتیبان و حامی اول (داعش) است و مدت‌ها است که از گروه داعش نفت خریداری می‌کند و مصدومین این گروه ترورستی را در بیمارستان‌های خود درمان کرده و اجازه‌ی ورود آزادانه‌ی تروریست‌های داعش به سوریه و عراق را می‌دهد و…
  • حتما از دشمنی‌های معمول و به ویژه برخورد بد و فریب‌های مالی هتل‌داران و برپاکنندگان کنسرت و .. در دبی و آنتالیا نسبت به مسافران ایرانی چیزهایی شنیده‌اید.
  • حتما با ادعاهای ارضی و دست اندازی کشورهایی مانند امارات متحده‌ی عربی آشنایی دارید. با ادعای مالکیت جزیره‌های سه‌گانه‌ی ایرانی و جعل نام خلیج همیشه فارس هم آشنایی دارید.
  • این را هم باید بدانید که صنعت ورشکسته‌ی توریسم و گردشگری ترکیه و به‌ویژه آنتالیا با دلارهای ایرانیان نجات یافته. امروزه هم‌چنین در خبرها از رفتار ناپسند مردم و دولت ترکیه مردم و مسافرین ایرانی زیاد می‌شنویم. به هر حال کشور ترکیه بازمانده‌ی مهاجرین عثمانی (از آسیای میانه به منطقه) است که بارها و بارها مردم ایرانی آذربایجان را در تبریز و دیگر شهرها قتل‌عام کرده‌اند.
  • بمب‌گذاری‌ها در ترکیه و نبود امنیت جانی برای مسافران هم از با اهمیت‌ترین موضوعات روز است که سفر به این کشور را غیرمنطقی می‌کند.

چرا تحریم سفر نوروزی به آنتالیا و دبی؟

کمپین تحریم سفرهای نوروزی به آنتالیا و دبی یک روش و جنبش مردمی بدون خشونت است برای رساندن پیام مردم ایران به بدخواهان. هر ایرانی با هر باور و اندیشه‌ای دل در گرو کشور خود دارد. جدا از انتقادهایی که در میان مردم وجود دارد و همه از آن آگاه هستیم (این‌که چرا ایرانیان به خاطر برخی کمبودها به این کشورها سفر می‌کنند) در چنین زمان‌هایی، نیاز به واکنش از سوی مردم و حتی دولت کشورها است.

  برای نمونه کشورهای اروپایی سفر به برخی کشورها را به دلیل نبود امنیت و مسائل سیاسی برای شهروندان خود ممنوع می‌کنند یا توصیه به نرفتن به آن کشورها را مطرح می‌کنند. یا کشور روسیه به دلیل مسائل سیاسی اخیر در پی سرنگون شدن هواپیمای خود از سوی کشور ترکیه، توصیه به سفر نکردن شهروندان خود به ترکیه را مطرح می‌سازد. یا دیگر نمونه‌های از این دست که فراوان است.
امروز کشور ایران با دشمنی سرسختانه‌ی کشورهایی مانند عربستان، امارات عربی و ترکیه روبرو است. در این زمینه باید شهروندان (جدا از دولت و مسائل سیاسی) کاری بکنند. خوانندگان آن سوی آبی و فروشنده‌های بلیت تورها هم که به فکر پر کردن جیب خود هستند و در کل چنین مسائلی اهمیتی برای آن‌ها ندارد. در نتیجه این خود مردم هستند که باید کاری بکنند. هم‌کنون برپایه‌ی برخی آمارها نزدیک به 6 میلیارد دلار سالانه از جیب ایرانیان به جیب کشور ترکیه و احتمالا در پی آن به جیب داعش و تجزیه طلبان سرازیر می‌شود.

چرا تحریم کنسرت های نوروزی؟

درصد زیادی از کنسرت‌های خوانندگان در تعطیلات نوروز، در آنتالیا و دبی برگزار می‌شود و این یکی از انگیزه‌های مهم سفر مردم ایران به این دو کشور است. بخشی از این ماجرا به دلیل امکاناتی است که در این سال‌ها ( با دلارهایی که خود ما ایرانیان پرداخته‌ایم ) در این کشورها ساخته شده. بخشی از آن هم مربوط به روابط خوانندگان و برگزارکنندگان کنسرت و تورهای گردشگری است و بخشی هم مربوط به تبلیغ‌های شبکه‌های ماهواره‌ای مانند جم GEM که عامل تبلیغ فرهنگ، کالاها، صنعت گردشگری ترکیه در ایران است. شبکه‌های دیگر ماهواره‌ای مانند من و تو نیز به تازگی تبلیغ‌های مربوط به ترکیه و دبی را شدت بخشیده‌اند.
در این میان خوانندگان دلیل برگزاری کنسرت خود را گذشته از امکانات، «نبود آزادی برگزاری کنسرت در ایران» و نزدیکی فاصله این کشورها به ایران مطرح می‌کنند. این در حالی است در پیرامون کشور ما کشورهای دارای آزادی در این زمینه، که اتفاقا کاملا رفتارهای دوستانه‌ای با مردم، فرهنگ و تاریخ ایران دارند، وجود دارند. درست است که این کشورها امکانات ضعیفی دارند، ولی این امکانات در درازمدت اصلاح خواهد شد. در این میان یک بازی برد-برد میان ایران و کشورهای دوست منطقه ایجاد خواهد شد.

  • ایران و مردم ایران تبادل فرهنگی و نفوذ دوباره بر گستره‌ی فرهنگی ایران بزرگ فرهنگی را بر این کشورها خواهند داشت.
  • کشورهایی مانند ارمنستان، تاجیکستان، ازبکستان و گرجستان نیز احتمالا سود اقتصادی صنعت گردشگری را به‌دست می‌آورند و تقویت شدن دوستان برابر است با تقویت کشور ایران.

توجه: توصیه‌ی نخست سفر و گردش درون کشور ایران است. این مطلب تنها برای کسانی است که نیاز به سفر برون‌مرزی به هر دلیل دارند. وگرنه اولویت نخست سفر به درون کشور و تقویت صنعت گردشگری ایران است.

لطفا این مطلب و نشانی های کمپین را با دوستان خود درمیان بگذارید و به کمپین تحریم سفر نوروزی به آنتالیا و دبی بپیوندید و این مطلب را با ذکر نشانی منبع در شبکه‌های اجتماعی گسترش دهید.

نشانی و منبع: برگه‌ی فیس‌بوکی کمپین تحریم سفر نوروزی به آنتالیا و دبی:

https://www.facebook.com/iranebozurg

همچنین خواندن این مطلب را به شما توصیه می‌کنیم:

تحریم سفر به ترکیه و دبی در نوروز

ذکر منبع این نوشتار: تارنمای فروشگاه بهترکالا

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

  1. رفتار بد آنها دقيقا نتيجه رفتار بي شرمانه بسياري از ايراني هايي هست كه وارد تركيه مي شوند باز با اين حال مي شود گفت رفتار آنها خيلي خيلي به مراتب بهتر از رفتاري هست كه ما در كشور خودمان در هتلهايي خودمان مي بينيم خدمات كه اصلا قابل مقايسه نيست
    بسياري از ايرانيان همانند گشنه هاي كه سالهاست غذا نخوردند اينگار در تمام عمرشان جشن نرفتند چنان بي ابروريزي از خود به نمايش مي گزارند كه از رفتار گرسنه هاي اتيوپي بدتر است به شخصه رفتاري كه در پاسخ به اين اعمال بي شرمانه ايرانيان از سمت مردمان تركيه ديده ام بسيار فرات. و بهتر از تصورم است البته قضيه دبي فرق مي كند و واقعا موافقم كه انها بسيار بد رفتار با ايرانيان هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن