بیت تورنت چیست و چگونه کار می‌کند

بیت تورنت چیست؟

بیت تورنت Torrent یک نام برای پروتکل هم‌رسانی (share) کردن فایل میان کاربران ایترنتی است که در آغاز و در سال های 2001 از سوی برام کوهن Bram Cohen برنامه نویس آمریکایی به جهان ارائه شد. این نرم افزار رایگان است.

دانلود تورنت
دانلود بیت تورنت

بیت تورنت چگونه کار می کند؟

نرم افزار بیت تورنت می تواند داده های اینترنتی فیلم یا آهنگ یا نرم افزار یا… را در حجم های بالا بدون کم کردن منابع و مشکلات هزینه ی سرور و پهنای باند برای کاربران ایجاد کنم. در واقع در بیت تورنت کاربرها سرراست به فرستادن و دریافت فایل و پرونده مشغول شده و متصل می شوند. در بیت تورنت به وارونه ی دیگر پروتوکل ها هرچه شمار کاربران بیش تر شود کارایی پروتوکل بالاتر می رود و کمکی است به کاربران برای بارگیری(دانلود) فایل های مورد نیاز خود. برای دانستن اینکه بیت تورنت چیست و چگونه کار می‌کند

برای اینکه به زبان ساده بگوییم تورنت چگونه کار می‌کند، اینچینن در نظر بگیرید که شماری از کسان گرداگرد یک میز نشسته‌اند و همگی این کسان می خواهند یک رونوشت از یک کتاب ده برگی را دریافت کنند. هر یک از این کسان یک یا دو برگ از این کتاب را دارند و بخشی از برگه های کتاب را ندارند. در نتیجه افراد یک رونوشت (کپی) از برگه هایی که دیگران دارند با به دست می آورند و در پایان همگی به همگی ده برگه ی کتاب دست یافته اند. همچنین یک کس دیگر نیز که همگی کتاب را دارد بر سر میز است تا برگه هایی که هیچ کس ندارد را را میان آن ها پخش کند. روشن است که باید با مودم به اینترنت متصل باشیم.

دانلود بیت تورنت

بارگیری (دانلود) جدیدترین ورژن نرم افزار بیت تورنت (کلیک کنید)

–بخش تبلیغات فروش کالا پستی و تحویل درب منزل شما–

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن