تایمر برقراهنمای نصب و راه‌اندازیویدیوهای آموزشی

آموزش تنظیم تایمر برق آنالوگ پریز دار

نحوه کار با پریز تایمر دار آنالوگ یا تایمر 24 ساعته

در این نوشتار از سایت بهترکالا به موضوع آموزش برنامه‌ریزی و تنظیم تایمر برق آنالوگ یا همون پریز تایمر دار آنالوگ 24 ساعته می‌پردازیم. این دستگاه به صورت کلی می‌تواند به کاربران این توانایی را بدهد که کاربر بتواند بدون نیاز به حضور در محل دستگاه برقی 220 ولتی خود را در ساعت مشخص و دقیق روشن و خاموش کند. در ادامه و در پایین صفحه یک فیلم آموزشی اختصاصی نیز از مراحل تنظیم تایمر برق آنالوگ قرارداده شده است که می‌توانید مشاهده نمایید.

تفاوتی نمی‌کند که این لوازم برقی چه چیزی هستند. می‌تواند شارژر گوشی موبایل و تبلت باشد، فن و هواکش، کولر، بخاری برقی، پمپ آب، دستگاه سرمایش و گرمایش، روشنایی، لامپ و.. انبار، خانه، فروشگاه‌ها، ادارات، شرکت‌ها، مرغ‌داری، گاوداری، گلخانه، پرورش گیاه، آزمایشگاه‌های پزشکی و گیاه‌پزشکی و.. باشد. چون تایمر برق آنالوگ باعث قطع و وصل شدن جریان برق این دستگاه‌ها خواهد شد. پس تا پایان با ما همراه باشید و اگر پرسشی داشتید در بخش نظرات مطرح کنید.

لینک مفید: قطع اتوماتیک شارژ گوشی موبایل با تایمر

تایمر برق چیست و چه مدل‌هایی دارد؟

تایمر برق یا پریز برق تایمردار در واقع یک واسطه است بین پریز برق شهری 220 ولت و دوشاخه برقی دستگاه یا لوازم برقی خانگی شما که در ساعات از قبل تنظیم شده به صورت خودکار این جریان برق را قطع یا وصل می‌کند. قبل از پرداختن به موضوع تنظیم تایمر برق آنالوگ بد نیست به معرفی مدل‌های گوناگون انواع پریز تایمر دار بپردازیم.

تایمر برق آنالوگ عقربه ای 24 ساعته
تایمر برق آنالوگ عقربه ای 24 ساعته

به صورت کلی این تایمرها به دو دسته بزرگ تقسیم می‌شوند. مدل تایمر دیجیتال و پریز تایمر دار آنالوگ ( البته پریز هوشمند وای فای نیز وجود دارد که بحث جداگانه‌ای دارد ). تفاوت این دو گروه را در بخش زیر کوتاه و چکیده می‌آوریم.

پریزهای تایمر دار ساعتی را از کجا بخریم؟

اما برای خرید انواع تایمر برق به صورت تصصی بهتر است به فروشگاه‌های اینترنتی مانند فروهرالکترونیک یا چیستا الکترونیک مراجعه کنید که تنوع و قیمت بسیار مناسب‌تری در برابر دیگر فروشگاه‌ها دارند.

لینک خرید: انواع تایمر آنالوگ (فروشگاه فروهرالکترونیک) – لینک خرید: انواع تایمر آنالوگ (فروشگاه چیستاالکترونیک)

تایمر آنالوگ قطع و وصل جریان برق
تایمر آنالوگ قطع و وصل جریان برق

ویژگی‌های پریز تایمر دار آنالوگ

تنظیم و برنامه‌ریزی از طریق کلیدهای فیزیکی، دارای ال ای دی نمایشگر وضعیت، دارای 96 برنامه که هر برنامه نماینده 15 دقیقه است، قابل برنامه‌ریزی برای 24 ساعت و تکرار برنامه در هر روز در صورت عدم تغییر برنامه، کارکرد به وسیله‌ی چرخ‌دنده فیزیکی، بدون باتری پشتیبان ( بکاپ در صورت قطع برق شهری ساعت تایمر عقب می‌افند )

لینک یک نمونه تایمر آنالوگ موجود در فیلم آموزشی:

پریز تایمر دار برق آنالوگ GMT03Aتایمر برق آنالوگ 24 ساعته 96 برنامه GMT-03A

ویژگی‌های پریز تایمر دار دیجیتال

تنظیم و برنامه‌ریزی به صورت نرم افزایر و از طریق کلیدها، دارای ال سی دی نمایشگر دیجیتال، امکان برنامه‌ریزی 16 برنامه یا 40 برنامه، حداقل میزان برنامه‌ریزی 1 دقیقه، قابل برنامه‌ریزی و تنظیم برای 1 هفته به صورت متنوع ( یک روز درمیان، رندوم، ساعت‌های متفاوت برای روزهای مختلف و..)، کارکرد دیجیتالی و غیر فیزیکی، دارای باتری پشتیبان ( در صورت قطع برق ساعت و برنامه‌ها باقی خواهند ماند)

تنظیم پریز تایمر دار برنامه ریزی
تنظیم پریز تایمر دار برنامه ریزی

مراحل تنظیم برنامه تایمر برق آنالوگ

  1. پیش از هر چیز ساعت تایمر را با ساعت جاری کشور تنظیم نمایید. یعنی فلشی که در وسط تایمر قرار دارد را دقیقا روی ساعتی قرار دهید که زمان جاری است.
  2. در نظر بگیرید که پریز تایمر دار آنالوگ از 96 کلید یا دیپ سوئیچ تشکیل شده که هر کدام از این کلیدها نمایان‌گر 15 دقیقه در 24 ساعت شبانه روز هستند. یعنی بین هر ساعت باید 4 کلید مشاهده کنید.
  3. اکنون ساعت‌هایی که قرار است تایمر جریان برق را وصل کند مشخص کنید و با یک خودکار کلیدهای آن زمان را به پایین فشار دهید. یعنی اگر قرار است مثلا ساعت 13 تا 13.45 دقیقه جریان برق متصل شود، شما 3 کلید بین ساعت 13 تا 13.45 را به پاین فشار دهید. به همین ترتیب ساعت های دیگر را نیز تنظیم کنید
  4. اکنون کلید کناری تایمر آنالوگ را روی گزینه ساعت قرار دهید. توجه داشته باشید اگر کلید کناری روی گزینه I قرار بگیرد برق یکسره متصل است و برنامه‌ها کار نمی‌کند.
  5. با وصل شدن جریان برق در ساعات تنظیم شده ال ای دی نمایشگر وضعیت تایمر برق نیز روشن می‌شود و با قطع شدن جریان برق LED نمایشگر خاموش می‌شود.
  6. به یاد داشته باشید که برنامه‌ی تنظیم شده تا زمانی که شما خود برنامه را تغییر ندهید هر روز تکرار می‌شود و نیازی به تنظیم دوباره تایمر برق آنالوگ نیست.
  7. همچنین به یاد داشته باشید که در صورت قطع برق ساعت جاری تایمر به همان میزانی که برق قطع بوده است عقب می افتد. پس در صورت قطع برق ساعت جاری را دوباره تنظیم نمایید.
  8. از چرخاندن محور گردنده‌ی پریز برق تایمر دار آنالوگ در خلاف جهت عقربه‌ای ساعت خودداری کنید چراکمه باعث آسیب رسیدن به چرخ‌دهنده‌های فیزیکی دستگاه خواهد شد.
  9. جمع آمپر مصرفی دوشاخه‌ی دستگاه‌های برقی که به تایمر می‌زنید در استارت اولیه و به صورت لحظه‌ای 16 آمپر و در درازمدت زیر 9 آمپر باشد.

لینک یک نمونه تایمر آنالوگ موجود در فیلم آموزشی:تایمر آنالوگ پریز دار قطع و وصل خودکار برق GMT04Aتایمر آنالوگ پریز دار قطع و وصل خودکار برق GMT04A

ویدیو آموزش نحوه تنظیم تایمر آنالوگ

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن