آموزشیالکترونیکتایمر برقراهنمای خریدراهنمای نصب و راه‌اندازی

قطع اتوماتیک شارژ باتری موبایل با پریز برق تایمردار

جلوگیری از آسیب به باتری گوشی موبایل در هنگام شارژ

در این پست آموزشی از وبسایت بهترکالا به موضوع چگونگی قطع اتوماتیک شارژ باتری موبایل و تبلت به صورت هوشمند با پریز تایمر دار دیجیتال یا آنالوگ خواهیم پرداخت. روش‌های گوناگونی که برای این کار وجود دارد، ابزارها و دستگاه‌های گوناگونی که برای این کار وجود دارد را معرفی خواهیم کرد. به صورت کلی شاژر کردن گوشی‌های موبایل، تبلت و دیگر دستگاه‌هایی که دارای باتری درونی هستند بدون قطع جریان برق یکی از عوامل اصلی آسیب رسیدن به باتری دستگاه‌های هوشمند جدید است که در نهایت هزینه بالایی را برای کاربر ایجاد می‌کند.

این مشکل معمولا در هنگام شارژهای شبانه ایجاد می‌شود چرا که معمولا گوشی‌های موبایل با قیمت بالا یا تبلت‌ها تا صبح متصل به شارژر و پریز برق هستند و این طبیعتا از عمر باطری خواد کاست. در این میان باید به دنبال راه‌حل ساده و اقتصادی برای این منظور بود. تا پایان با ما همراه باشید و در صورتی که پرسشی داشتید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. ( فیلم آموزشی ویدیویی در پایان این پست درج شده است )

قطع اتوماتیک شارژ
قطع اتوماتیک شارژ

آیا می توان گوشی همراه را تا صبح به شارژر USB متصل گذاشت؟

اینکه بیشتر ما گوشی موبایل و تبلت خود را به شارژر متصل کرده و با آسودگی خیال صبح از خواب بیدار می‌شویم و با یک موبایل هوشمند و تبلت فول شارژ روبرو می‌شویم شاید کمی خوشایند باشد اما به صورت پنهان اتفاق بدی در حال رخ دادن است. باید دانست که باتری‌های درونی لیتیومی زمانی که در برابر گرما و دمای بالا قرار می‌گیرند دچار اختلال در کارکرد عادی خواهند شد و آرام آرام از عمر آن‌ها کاسته می‌شود.

هرچند در گوشی‌های موبایل جدید کوشش شده است تا پس از شارژ 100% جریان برق قطع شود اما باز هم این موضوع تا اندازه‌ای روی کارکرد باتری و گوشی تاثیرگذار است و مانند گوشی‌های قدیمی تر اگر باطری در معرض شارژ بیش از اندازه قرار بگیرند سلول‌های آن‌ها دچار اکسیداسیون شده ( کم و یا زیاد ) و گنجایش آن‌ها کاسته خواهد شد. به صورت کلی از شب تا صبح در شارژر قرار دادن دستگاه‌هایی مانند گوشی موبایل و .. توصیه نمی‌شود.

قطع اتوماتیک شارژ باطری

شارژ پس از 100% ممنوع!

در واقع باید گفت گوشی خود را شبانه شارژ نکنید یا به سخن دیگر گوشی موبایل خود را از شب تا صیح به شارژر متصل نکنید و در اندیشه قطع خودکار جریان برق باشید. هنگامی که گوشی موبایل 100% شارژ شد اگر همچنان به شارژر متصل باشد دائم میزان شارژ کم و مجدد به 100% می رسد و این عمل در درازمدت به باتری آسیب جدی وارد می‌کند. باوجود پیشرفت‌هایی که ایجاد شده باز هم اتصال به شارژ باعث گرم شدن باتری خواهد شد. چرا که در طی شب تا روز شارژ دائم از 100% کمتر و سپس مجدد باتری شارژ می‌شود و این آرام آرام به باطری گوشی شما آسیب وارد خواهد کرد. با روش استفاده از پریز تایمر دار که در ادامه خواهیم آورد می‌توانید این مشکل را حل نمایید.

بهترین میزان شارژ باطری چقدر است؟

در این زمینه نظریه‌های گوناگونی مطرح شده است اما به نظر می‌رسد این دیدگاه که بهتر است گوشی بین 70% تا 90% شارژ شود طرفدار بیش‌تری دارد. گاه ارقام 50 تا 80 درصد نیز مطرح شده است. به نظر این کار باعث می‌شود که به یون های شارژ شده اجازه داده شود تا به کار افتاده و طبیعتا در پی آن طول عمر باتری افزایش یابد. اما اینکه چطور می‌توان کاری کرد که باتری تا 90% شارژ شود و سپس قطع اتوماتیک شارژ انجام شود، آن هم در هنگامی که ما در خواب ناز هستیم یک موضوع دیگر است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

شارژ مطمئن گوشی با پریز تایمر دار برق
شارژ مطمئن گوشی با پریز تایمر دار برق

چگونه به صورت خودکار شارژ USB را قطع کنیم؟

تایمر قطع شارژ یو اس بی : در نهایت پس از یک مقدمه به این موضوع می‌پردازیم که چطور می‌توان جریان برق شارژر گوشی موبایل، تبلت، دوربین دیجیتال، اسپیکر، مبدل‌های صوتی و تصویری مانند تبدیل HDMI به AV یا مبدل صدا اپتیکال به آنالوگ و… را قطع کنیم؟ دستگاه‌هایی به نام «تایمر قطع شارژ یو اس بی گوشی » یا «محافظ هوشمند شارژر موبایل» در بازار است که معمولا قیمت کمی دارند و البته تک کاربری هستند. این دستگاه‌ها و سازندگان آن مدعی این هستند که برای محافظت از باتری موبایل و .. ساخته شده اند اما ما به دیده شک به این نوع می‌نگریم.

به نظر جریان برق به صورت کامل قطع نمی شود ( یا دست‌کم در مواردی که کارشناسان سایت بهترکالا تست کردند ) این گزینه‌ها در صورتی که به راستی و با دقت بالا کار کنند می‌توانند گزینه مناسبی باشند اما از آنجایی که راه‌حل بهتر و دستگاه سودمندتری در ادامه معرفی خواهد شد توصیه نخست ما استفاده از این ابزارها نیست.

قطع کن شارژ باتری
قطع کن شارژ باتری

پریز تایمر دار دیجیتال و آنالوگ قطع و وصل خودکار برق : یکی از مفیدترین و چندکاربردی‌ترین دستگاه‌هایی است که قابل معرفی است. یکی از کاربردهای کوچک این دستگاه‌ها شارژ مطمئن گوشی موبایل و تبلت است. تایمر برق دیجیتال و آنالوگ دستگاهی است که بین دوشاخه کابل برق شارژر و پریز برق شهری قرار می‌گیرد. قابل تنظیم برای زمان‌های مشخص بوده و در زمان دقیق جریان برق را قطع یا وصل می‌کند. در نتیجه به سادگی می‌توان شارژر موبایل را به این پریز تایمر دار متصل کرد و سپس پریز تایمر دار را به پریز برق شهری زد و برای نمونه طبق تنظم و برنامه ریزی مشخص کرد که جریان برق برای 1 ساعت یا 1.20 دقیقه یا 2 ساعت 36 دقیقه یا …. برقرار باشد و سپس به صورت کلی جریان برق قطع شود و یک شارژ مطمئن با حدود 90% انجام شود.

برای این منظور کافی است که مدت زمان شارژ گوشی موبایل یا تبلت برای 90% یا 80% یا … در نظر گرفته شود  و طبق همین مدت زمان تایمر برق دیجیتال یا آنالوگ برنامه‌ریزی شود.البته این دستگاه‌ها کاربردهای بسیار فراوان دیگری هم دارند برای نمونه قبلا با عنوان روشن و خاموش کردن وسایل برقی در ساعات معین با پریز تایمر دار یا موضوع جلوگیری از سرقت خانه توسط دزد در تعطیلات با پریز تایمر دار به یکی دیگر از کاربردهای مهم تایمرهای دیجیتال و آنالوگ پرداخته بودیم.

برای خرید انواع پریز تایمر دار فروشگاه های چیستا و فروهر به صورت تخصصی روی این موارد کار می‌کنند که می‌تونید جهت خرید آنلاین به این لینک‌ها برید و باتوجه به نیازتون یکی از مدل‌ها رو خریداری کنید

لینک خرید آنلاین:  انواع پریز تایمر دار ( فروشگاه فروهر دارای اینماد وزارت صنعت و ساماندهی وزارت ارشاد )

لینک خرید آنلاین انواع تایمر برق ( فروشگاه چیستا دارای اینماد وزارت صنعت و ساماندهی وزارت ارشاد )

نحوه تنظیم پریز تایمر دار دیجیتال 16 و 40 برنامه

چند نمونه پریز تایمر دار

اینکه این دستگاه‌ها چه انواعی دارند ( دیجیتال و آنالوگ ، 16 برنامه ، 40 برنامه ، 96 برنامه یا …) و اینکه دیگر کاربردهای آن چیست در حوصله این بحث نمی‌گنجد اما شما برای داشتن یک گوشی سالم، قطع اتوماتیک شارژ باتری موبایل و تبلت و نگه داشتن عمر باتری خود در بهترین حالت نیاز به یک پریز تایمر دار خواهید داشت. در نتیجه چند لینک مفید در زمینه شناخت و راهنمای خرید انواع پریز تایمر دار برای شما قرار خواهیم داد تا در صورت نیاز نخست راهنمای خرید را مطالعه کنید و سپس از فروشگاه های معتبر اقدام به خرید نمایید. فروشگاه‌های اینترنتی معتبری که در این زمینه تخصصی کاری می‌کنند فروشگاه چیستا و فروشگاه فروهر هستند. این لینک‌های مرتبط می‌تواند شما را در خرید این دستگاه یاری دهد:

راهنمای تنظیم پریز تایمر دار قطع و وصل خودکار وسایل برقی نحوه تنظیم پریز تایمر دار دیجیتال 16 و 40 برنامه

فیلم آموزش استفاده از تایمر برق برای قطع شارژ بارتی موبایل

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫9 نظرها

  1. سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست اندرکاران وبسایت به این خوبی سپاسگزارم. در واقع با خرید یک عدد پریز تایمر دار می شه از آسیب به باتری گوشی موبایل جلوگیری کرد

  2. با سلام بنده خیلی در اینترنت دنبال تایمری گشتم که تکرارشونده نباشد و هر زمان که احتیاج به شارژ موبایل بود بتوان از آن استفاده نمود تایمرهای دیجیتال معرفی شده برای یکبار شارژ در زمانهای مختلف و دلخواه تنظیم شان مشکل است چون برای اموری ساخته شدن که تکرار شونده و با یکبار برنامه ریزی ادامه کار دهند و در نهایت پراتیک نیستند. حال با توجه به تجربه شما لطفا در این مورد راهنمایی فرمائید.
    با تشکر- نوری

    1. درود بر شما. یک راه حل ساده این است که یک تایمر برق آنالوگ خریداری کنید. اگر شارژ گوشی موبایل شما مثلا 2 ساعت طول می کشد شما 22 ساعت تایمر آنالوگ را روی خاموشی بگذارید و تنها 2 ساعت را روی روشنی تنظیم کنید. کنون برای هر بار شارژ تنها کافی است که ساعت تایمر را دقیقا روی ساعتی تنظیم کنید که گوشی را به شارژر متصل می کنید. 2 ساعت شارژ گوشی موبایل و تبلت انجام می شود و سپس قطع می شود.

  3. سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون ازتون تشکر کنم و امیدوارم باعث ایجاد
    انگیزه براتون بشه

  4. سلام پریز های زمان سنج دار خیلی هم خوبند الحمدلله و تک کاربردی هم باشد خیلی هم خوبه الحمدلله .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن