برد فلش خور ماشینسیستم صوتیصوتی تصویری

بلندگو اسپیکر، آمپلی‌فایر و سیستم صوتی

در این جستار آموزشی از سری مطالب آموزشی تارنمای بهترکالا به این موضوع خواهیم پرداخت که بلندگو ، اسپیکر و سیستم صوتی چیست و چگونه کار می‌کند؟ بلندگو با باند و آمپلی‌فایر در پیرامون ما چه کاربردهایی دارند؟ چگونه می‌توانیم در خانه یک اسپیکر خانگی و سیستم‌صوتی بسازیم؟ و در پایان از طریق چه فروشگاه‌هایی می‌توانیم اقدام به خرید انواع بلندگو، آمپلی‌فایر و.. نماییم؟ پس با ما همراه باشید. هم‌چنین خواندن این مطلب آموزش را نیز به شما پیشناد می‌کنیم: آموزش ساخت اسپیکر و سیستم صوتی

چگونه یک اسپیکر و سیستم صوتی راه‌اندازی کنیم؟

برای راه‌اندازی یک سیستم صوتی خانگی یا سیستم‌صوتی ماشین نیاز به چند مورد کلی است. معمولا در همگی موارد این اقلام باید تهیه شود تا بتوان یک سیستم صوتی با توان و قدرت خروجی صدای مورد نظر ایجاد کرد. برای ساخت این سیستم شما باید به صورت خلاصه خروجی AUX استریو یک پخش‌کننده صدا را به ورودی یک آمپلی فایر متصل کنید و سپس از خروجی‌های آمپلی‌فایر به حداقل 2 بلندگو ( برای سیستم استریو ) صدا را منتقل کنید و برق مورد نیاز کیت آمپلی فایر را نیز تامین کنید. توجه کنید که بلندگوها را در یک باکس مناسب جای دهید. توجه کنید که وات خروجی آمپلی‌فایر و خروجی بلندگوها و امپدانس مقاومت بلندگوها باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشند.

ما در ادامه به آموزش راه‌اندازی و نصب اسپیکر یا آمپلی‌فایر سیستم صوتی خودرو می‌پردازیم. اما به صورت کلی شما نیاز به این موارد خواهید داشت:

  • پخش کننده صدا و موسیقی ( برای نمونه برد فلش‌خور USB به AUX )
  • آمپلی‌فایر یا تقوت‌کننده صدا
  • بلندگو یا باند
  • منبع تغذیه یا آداپتور
  • باکس و جعبه بلندگو
مراحل ساخت آمپلی‌فایر 200 وات

برای این‌که مراحل ساخت یک آمپلی فایر و سیستم صوتی خانگی را فرا بگیرید ما پیشنهاد می‌کنیم از طریق لینک موجود برای نمونه ساخت یک آمپلی‌فایر 200 وات واقعی RMS را مشاهده کنید و بخوانید و البته در صورت نیاز به خرید اقلام مورد نیاز یا راهنمایی با شماره تلفن‌های پشتیبانی و بخش فنی این فروشگاه در تماس باشید: آمپلی‌فایر 200 وات استریو STK ولوم دار

سیستم صوتی با آمپلی فایر 200 وات RMS استریو
سیستم صوتی با آمپلی فایر 200 وات RMS استریو

آمپلی فایر چیست ؟

آمپلی فایر در واقع دستگاهی است که به معنی تقویت کننده باشد. در سامانه‌های ( سیستم‌ها ) الکترونیکی جایگاه تقویت‌کننده سیگنال‌های الکترونیکی را دارد. یک دستگاه یا برد آمپلی‌فایر در بیشینه‌ی موارد برای تقویت سیگنال‌های صوتی به کار می‌رود. با آمپلی فایر می‌توان در موسیقی به تقویت صوتی سازهای پیکاپ مانند گیتار الکتریک، گیتار باس و ویلون کمک کرده یا سیستم صوتی خودرو و خانگی را ایجاد کند. آمپلی‌فایرها انواع گوناگون با قدرت خروجی صدا، آی سی، ورودی برق منبع تغذیه و… دارند.

بلندگو چیست ؟

باند یا اسپیکر یا بلندگو در واقع یک گونه از دستگاه تبدیل‌کننده نیرو یا انرژی است که نیرو یا انرژی الکتریکی را به انرژی یا نیروی صدا تبدیل می‌کند. در واقع بلندگو می‌تواند به یک ترانسدیوسر یا درایور و یا به سامانه‌ای که دربرگیرنده‌ی چندین و چند درایور و دیگر قطعات الکترونیکی است گفته شود. بلندگو معمولا بخشی از یک سیستم‌صوتی است که تفاوت و دگرگونی‌ها در این سامانه‌های شنیداری در پی تفاوت در بخش بلندگو و البته خروجی صدا از تقویت‌کننده‌ی صدا ( آمپلی‌فایر ) ایجاد می‌شود. بیش‌ترین اعوجاج در صدا در این بخش از سامانه‌ی شنیداری رخ می‌دهد.
یک بلندگو می‌تواند از این بخش‌ها تشکیل شده باشد: دید کلی از یک بلندگو دینامیک برای ثبت نام باس – آهن ربا – سیم پیچ صدا – تعلیق – دیافراگم

بخش‌های گوناگون یک بلندگو
بخش‌های گوناگون یک بلندگو

تاریخچه و مخترع بلندگو

یک تن به نام جان فیلپ ریس Johann Philipp Reis در سال 1861 توانست یک بلندگوی الکتریکی را روی تلفن خود نصب کند که با آن می‌توانست یک صدای روشن و واضح را دوباره ایجاد کند. همچنین الکساندر گراهام بل نخستین بلندگوی الکتریکی خود را ( که توانایی پخش گفتار واضح را داشت ) به‌عنوان بخشی از دستگاه تلفن خود در سال 1876 به ثبت رساند.

خرید کالا

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت‌های فروشگاهی معتبر تخصصی زیر یا تماس با بخش پشتیبانی این فروشگاه‌ها اقدام به خرید اقلام مورد نیاز برای راه‌اندازی سیستم صوتی خود را خریداری کنید و به صورت پستی دریافت کنید.

نشانی اینترنتی فروشگاه ها:

چیستا الکترونیک echista.ir

فروهر الکترونیک efarvahar.ir

شماره های تماس تلفنی: 09217989533 – 07132361178

تلگرام: 09216012489

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫8 نظرها

  1. سلام مهندس بنده یکdvd پلیر سینمای قدیمی دارم میخواستم تبدیل به فلش خور و بلوتوثی بکنم به شرطی که از امکانات دالبی آن هم بتونم استفاده کنم در ضمن از ماژول خوب و بدون پنل استفاده بکنم این کار امکان داره یا نه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن