آموزشی

زندگی نامه و کتاب دیو باید بمیرد اثر سیسیل دی لوئیس

زندگی‌نامه نیکلاس بلیک یا سیسیل دی لوئیس

سیسیل دی‌لوئیس (زندگی از 27 آپریل 1904 تا 22 می 1972) شاعر و چامه‌سرا انگلیسی و اصطلاحا ملک‌الشعرای بریتانیایی از سال 1968 تا زمان مرگ‌اش 1972 است که در بالینتبرت Ballintubbert ایرلند زاده شد و کتاب دیو باید بمیرد از پُرآوازه ترین آثار وی است. او پسر یک کشیک به نام فرانک دی لوئیس بود. پس از مرگ مادرش در سال 1906، وی در آموزش‌گاه شربورن و در آکسفورد به تحصیل پرداخت. سیسیل دی لویس همچنین یک نویسنده بود که کتاب‌های رمزآودش را با نام مستعار نیکلاس بلیک Nicholas Blake می‌نوشت. او پدر «دانیل دی‌لوئیس» Daniel Day-Lewis بازیگر و  مستندساز تلویزیونی پُرآوازه است است.

سیسیل دی لوئیز یا نیکلاس بلیک
سیسیل دی لوئیز یا نیکلاس بلیک

از دسته آثار پُرآوازه‌ی نوشته شده ، کتاب دیو باید بمیرد نیکلاس بلیک ( The Beast Must Die 1938) مروبط به سال 1983 است که در ایران از سوی شهریار وقفی پور به زبان پارسی برگردانده شده است.

بخشی از کتاب دیو باید بمیرد نیکلاس بلیک

کتاب دیو باید بمیرد
کتاب دیو باید بمیرد

اثر سیسیل دی لوئیس

1- دفترچه‌ی خاطرات فلیکس – بیستم ژوئن 1937

ای خواننده‌ی این دفترچه که خواننده‌ای خیالی هستی، تو کشیش اعتراف نیوش من هستی، به همین دلیل دارم این خاطرات را می‌نویسم، من هیچ چیزی را از تو پنهان نخواهم کرد، چون تنها از دست و زبان تو برمی‌آید که مرا از چوبه‌ی دار حفظ کنی. من قصد کشتن مردی را دارم. نمی‌دانم اسم‌اش چیست، نمی‌دانم کجا زندگی می‌کند، هیچ تصوری از قیافه‌اش ندارم، اما قصد دارم پیدایش کنم و بکشم‌اش.

2- بازگویی دوم از کتاب

میگل پرسید خب شما فکر می‌کنید قاتل کیه؟ هرکی که با جرج سر و کار داره ممکنه قاتل باشه، چون اون دمار از روزگار پسرش و زنش در آورده، در ضمن اون عیاش هم بود. تنها کسی که جرج اذیتش نمی‌کرد مادرش بود. خب برای امشب دیگه بسه، باید برم و همسرم حرف بزنم. آها یه موضوع دیگه این پسرک، این بچه‌ی نازنین فقط دوازده سال داره، تو باید اون رو از اون خونه بیرون بیاری، او آدمی عصبیه، فکر کردم اگر همسرتون بره… باشه شاید کاری براش کردیم.

 کتاب دیو باید بمیرد نیکلاس بلیک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن