باغبانیتایمر برقزیست بوم

تایمر LED رشد گیاه برای روشن و خاموش کردن نوردهی

استفاده از تایمر برق برای ال ای دی چراغ رشد گیاه

در این ویدیو آموزشی خواهیم دید که چگونه می‌توان با استفاده از تایمر برق آنالوگ یا تایمر LED رشد گیاه، یک ال ای دی و لامپ رشد گیاه را به صورت خودکار روشن و یا خاموش کرد. در واقع در گلخانه‌ها و یا اتاق رشد گیاه در خانه کاربر نیاز دارد که در ساعات مشخص شبانه‌روز یا نیمه شب و… به گیاه موردنظر یا گل و سبزیجات و یا صفی جات موجود در گلخانه نوردهی کرده یا نوردهی را متوقف کند که با استفاده از تایمر برق آنالوگ این کار امکان‌پذیر خواهد بود. پس با ما هم‌راه باشید و در پایان ویدیو آموزشی را مشاهده کنید.

ال ای دی رشد گیاه چیست؟

در صورتی که قرار باشد از تایمر LED رشد گیاه استفاده کنیم باید بدانیم خود لامپ موردنظر چیست؟ این لامپ در واقع نوردهی خورشید را برای گیاه موردنظر همانندسازی می‌کند. چراغ رشد گیاه پرورش آن را در درون خانه امکان پذیر کرده و فرایند فتوسنتز را ایجاد می‌کند. این لامپ یا چراغ‌ها طول موج‌هایی دارند که پوشش فلونس و طول موج مناسب رشد گیاه یا گلدهی آن راه ایجاد می‌کند.

چرا نیاز به تایمر برای چراغ رشد گیاه داریم؟

گیاهان در محیز طبیعی نور را از خورشید دریافت کرده و با تغییر فصول می‌توانند به گلدهی و باروری برسند. اما در صورتی که در درون خانه گیاهی را پرورش دهیم، طبیعتا نیاز است برای گلدهی و یا رشد مناسب در ساعات مشخصی به گیاه نوردهی انجام دهیم و در ساعاتی نوردهی را متوقف کنیم تا استراحت طبیعی ایجاد شود. این ساعات باید به صورت دقیق باشد و نیروی انسانی همواره دچار اشتباه است و به صورت کلی این کاری سخت است. پس خرید پریز تایمر دار برق می‌تواند مشکل‌گشا باشد. چراکه با تنظیم و برنامه ریزی تایمر از قبل و به صورت اتوماتیک جریان برق لامپ را قطع یا وصل می‌کند. البته در صورتی که تعداد لامپ‌ها و مصرف برق خیلی بالا باشد می‌توان از تایمر برق صنعتی آمپر بالا استفاده کرد.

ویدیو آموزش استفاده از تایم برای چراغ رشد گیاه

این چند مقاله را در پایان این مطلب برای خواندن پیشنهاد می کنیم: کاشت سبزی خوردن جای سبزه نوروزفهرست درختان مقاوم به خشکی و کم آبیشناسایی و مبارزه با زنبور مغزخوار بادامشناخت کرم سوسک چوب خوار درخت و آموزش روش مبارزهچه درختی بکاریم؟ درختان مقاوم به خشکی و مناسب اقلیم ایران

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن