آموزشیصوتی تصویری

آموزش نحوه اتصال گوشی موبایل به تلویزیون با دانگل وای فای و کابل MHL

این روزها استفاده از گوشی موبایل و تبلت زمان فراوانی را از مردم می‌گیرد، در حالی که صفحه نمایش گوشی موبایل و تبلت بسیار کوچک است و طبیعتا برای دیدن فیلم، تصاویر و عکس‌های، کتاب‌های الکترونیکی PDF، فایل ها با پسوندهای گوناگون یا انجام بازی و یا دیدن شبکه‌های تلویزیونی بر روی صفحه بزرگ‌تر انواع تلویزیون ال سی دی و ال ای دی یا مانیتور و پروژکتور HD نیاز به اتصال گوشی موبایل به تلویزیون است. شما می‌توانید با استفاده از روش‌های زیر به سادگی با ارتباط بی سیم WIFI گوشی خود را به پورت HDMI تلویزیون خود متصل کنید.

چطور گوشی خود را با کابل HDMI به تلویزیون متصل کنیم؟

نخستین و ارزان‌ترین راه‌حل استفاده از کابل و اتصال تلفن همراه به تلویزیون از راه فیزیکی کابل HDMI است. اما برای این کار شما نیاز به چند مورد دارید. یکی از این موارد خرید کابل MHL است. یعنی شما باید برای اتصال موبایل به تلویزیون در صورتی که گوشی اندرویدی دارید نخست پورت میکرو یو اس بی OTG گوشی موبایل را به پورت HDMI تبدیل کنید و برای این کار از رابط ام اچ ال استفاده می شود. باید در نظر داشت این است که کابل MHL پورت میکرو USB اندرویدی را به پورت HDMI تبدیل می کند و سپس می توان از خروجی مادگی HDMI کابل رابط MHL با استفاده از یک کابل HDMI ارتباط صدا و تصویر را میان گوشی و تلویزیون برقرار کرد.

پورت نری میکرو مینی و HDMI
پورت نری میکرو مینی و HDMI

اما نکته این است که برخی از گوشی های موبال از قابلیت MHL پشتیبانی نمی کنند. همچنین معمولا استفاده از کابل به دلیل دست و پا گیر بودن برای بیشتر کاربران در مرتبه پایین‌تری نسبت به اتصال بیسیم WIFI قرار می گیرد.در نتیجه راه حل بعدی استفاده از ارتباط بیسیم با دانگل وای فای تلویزیون است تا بتوان به صورت نرم افزاری گوشی موبایل را به تلویزیون متصل کرد. کابل ارتباط MHL قرار است خروجی پورت گوشی های موبایل اندرویدی که پورت مادگی MicroUSB است را به خروجی HDMI تبدیل کند و شرط این کار پشتیبانی گوشی موبایل از این فناوری است.

یک نمونه کابل MHL گوشی موبایل به تلویزیون
یک نمونه کابل MHL گوشی موبایل به تلویزیون

چگونه با ارتباط وای فای به HDMI تلویزیون متصل شویم؟

اگر تلویزیون جدیدی دارید و این تلویزیون هوشمند است ممکن است امکان اتصال وای فای را در درون خود داشته باشد. بیشتر تلویزیون‌های جدید دارای قابلیت میراکست هستند و برای رابطه تلفن همراه به تلویزیون نیاز به خرید سخت افزار جدیدی نخواهید داشت. اما اگر تلویزیون شما با وجود داشتن پورت HDMI دارای این قابلیت نبود هم جای نگرانی نیست. با استفاده از یک ابزار یا گجت به نام دانگل وای فای تلویزیون یا دانگل وای فای به HDMI می توان ارتباط فول HD یا کیفیت بالا میان گوشی با TV HD را برقرار کرد. انواع دانگل وای فای در بازار وجود دارد که البته از نظر کیفیت و قیمت با یکدیگر متفاوت هستند. برخی از این موارد به دلیل CPU چیپست و RAM مموری پایین تر در تصایور لگ و پیکسلی ایجاد می کنند و برخی که دارای قدرت بالاتر و قیمت بالاتری هستند تصاویر ویدیویی و صدا را با بالاترین کیفیت بدون لگ انتقال می دهند.

البته از انواع ارزان دانگل وای فای می توان برای کارهایی مانند دیدن عکس ها و .. و تصاویری استفاده کرد که کمی مثک و تاخیر داشتن در کاربری آن ها تاثیری ندارد اما اگر قرار باشد از این دستگاه برای دیدن فیلم با کیفیت بالا، بازی کردن و گیمینگ و.. استفاده کنیم بهتر است به سراغ بهترین گزینه ها برویم. همچنین به تازگی برخی از شرکت های تولید کننده دانلگ وای فای 4K با بالاترین میزان پشتیبانی رزولیشن و قدرت بالای سخت افزاری را ارائه داده اند. ما در ادامه چند محصول همراه با لینک فروش اینترنتی ان ها از فروشگاه های معتبر دارای مجوز رسمی وزارت صنعت و ارشاد را در اختیار شما قرار خواهیم داد. لازم به یادآوری است که این دسته از ابزارها نیازی به آداپتور نداشته و از پورت USB تلویزیون برق خود را تامین می کنند.

لینک مشخصات کامل: دانگل وای فای 4K تلویزیون انی کست
لینک مشخصات کامل: دانگل وای فای M2 PLUS انی کست

یک نمونه دانگل وای فای تلویزیون پیشرفته
یک نمونه دانگل وای فای تلویزیون پیشرفته

دانگل وای فای تلویزیون اندروید و IOS

یکی از نکته های مهم دیگر استفاده از دانگل وای فای و اتصال آن در سیستم عامل های android و ios است. معمولا باید حتما به سیستم عامل های دستگاه های گوشی موبایل و تبلت جهت وصل کردن تبلت و موبایل به تلویزیون با دانگل WIFI توجه شود. ورژن اندروید باید بالاتر از 4.4.2 باشد. فرقی نمی کند که گوشی سامسونگ یا موبایل ال جی یا سونی، آیفون و آی پد قرار است به تلویزیون متصل شود. در منوی بیشتر این دستگاه ها گزینه های انتخابی و اپلیکیشن های APP توصیه و پیشنهاد شده ای قرار دارد که با استفاده از آن ها می توایند ارتباط وایرلس را جهت اتصال بیسیم مورد نظر برقرار نمایید. تنها نیاز است که از میراکست MiraCast پشتیبانی شود. معمولا دانگل های HDMI از فناوری های AirPlay یا Dlna و MiraCast و وای فای و سیستم عامل های ویندوز ، IOS، مک MAC و اندروید پشتیبانی می کنند.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد هوشمند شدن تلویزیون است. در واقع دانگل وای فای توانایی هوشمند سازی تلویزیون غیرهوشمند را ایجاد می کند و حتی اتصال به اینترنت از این طریق و نمایش داده های وارد شده از طریق اینترنتی روی صفحه بزرگ تلویزیون به وجود می آورد. در پایان اینکه می توان با استفاه از مبدل HDMI به AV این دو پورت را نیز جهت اتصال به تلویزیون های قدیمی تبدیل کرد.

روش وصل کردن گوشی موبایل به تلویزیون

همان گونه که اشاره شد دو راه عمده و مهم برای دیدن تصاویر گوشی موبایل روی صفحه بزرگ تلویزیون LED یا LCD یا پلاسما یا پروژکتور و مانیتورهایی که دارای ورودی HDMI هستند وجود دارد. یک راه با سیم و راه دیگر به صورت بیسیم WIFI. به این دلیل که گوشی های موبایل و تبلت معمولا دارای پورت خروجی به صورت پورت اچ دی ام آی نیستند. در نتیجه باید از یک رابط MHL یا دانگل وای فای تلویزیون بهره برد.

در پایان شما اگر پرسش یا تجربه ای در این زمینه دارید لطفا در بخش نظرات پایین این صفحه با دیگر خوانندگان پست آموزشی ما در میان بگذارید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫5 نظرها

  1. سلام
    بنده تلوزیون اسنوا 55اینچ دارم
    گوشی موبایلم راحت به تلوزیون وصل میشه
    اما وقتی فیلترشکن گوشیم فعال هستش نمیتونم به تلوزیون وصل بشم به نظرتون باید چکارکنم که وقتی فیلترشکن گوشیم وصل هستش بتونم همزمان گوشی رو به تلوزیون وصل کنم
    اگه دنگل بگیرم از طریق دنگل وای فای میشه وصل شد دنگل با فیلترشکن گوشی همخوانی داره یا نه
    ممنون میشم راهنمایی کنید این مشگل خیلیهاست

    1. متاسفانه پراکسی ها در اتصال وای فای اختلال ایجاد می کنند. شاید راه کار این باشد که اینترنت را با دیتا دریافت کنید ( همراه با پراکسی ) و اتصال گوشی به تلوزیون از طریق وای فای باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن