آموزشیالکترونیکراهنمای خرید

برد منبع تغذیه سوئیچینگ متغیر DVB و DVD

برد پاور تغذیه سوئیچینگ همه کاره 12V و 5V

در این جستار ( مطلب ) کوتاه آموزشی سایت بهترکالا به معرفی انواع برد منبع تغذیه سوئیچینگ رسیور DVB و DVD و دیگر دستگاه‌هایی که از منبع تغذیه سوئیچینگ استفاده می‌کنند خواهیم پرداخت و در هر بخش لینک مربوط به خرید این کالا را از فروشگاه های معتبر دارای نماد اعتماد وزارت صنعت و ارشاد را قرار خواهیم داد تا شما در صورت نیاز از طریق این لینک ها اقدام به خرید اینترنتی و تحویل پستی آن‌ها کنید.

این کیت‌های الکترونیک آماده ( مونتاژ شده ) در انواع گوناگونی عرضه می‌شوند و معمولا برای تعمیر انواع دستگاه‌ها مانند رسیور ماهواره ، DVD دی وی دی پلیر و VCD ها به‌کار می‌روند. هرچند در کل برای پروژه ها و کارهای فراوانی می‌توان از آن بهره برد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

برد منبع تغذیه سوئیچینگ متغیر
برد منبع تغذیه سوئیچینگ متغیر

برد منبع تغذیه سوئیچینگ چیست ؟

دستگاه‌های برقی و الکترونیکی مانند تلویزیون ، گیرنده دیجیتال ، رسیور ماهواره DVB ، انواع DVD پلیر و ویدیو CD و… برای تامین برق بخش‌های گوناگون خود از برد منبع تغذیه سوئیچینگ بهره می‌برند که گاه به نام SMPS یا منبع سوئیچینگ نیز نامیده می‌شوند. کار این ماژول‌های مونتاژ شده کم و بیش مانند آداپتورهای سوئیچینگ است. یعنی برق منبع اصلی که برق 220 ولت شهری AC است را به برق و ولتاژ جریان مستقیم DC تبدیل می‌کنند. ( درست برعکس اینورتر خودرو و درست مانند برق باتری DC انواع دستگاه‌ها از جمله دانگل بلوتوث و…)

سپس این برق تبدیل شده و مناسب، در دستگاه تلویزیون و یا دی وی دی پلیر و DVB رسیور و گیرنده دیجیتال میان مدارهای درون دستگاه تقسیم می‌شود. تفاوت برد منبع تغذیه سوئیچینگ با آداپتور سوئیچینگ معمولا این است که منبع تغذیه سویئیچینگ متغیر است یعنی ولتاژهای گوناگون با آمپرهای گوناگون را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

تغذیه DVD
تغذیه DVD

قیمت و خرید انواع برد تغذیه

همان‌گونه که پیش‌تر اشاره شد برد منبع تغذیه سوئیچینگ متغیر انواع گوناگونی دارد. شما بسته به نیاز خود باید یکی از این موارد را تهیه کنید. ما در این‌جا لینک خرید برد تغذیه DVB و DVD را از فروشگاه‌های معتبر مورد تایید وزارت صنعت و وزارت ارشاد را در اختیار شما قرار می‌دهیم و شما می‌توانید با کلیک روی این لینک‌ها به صفحه فروشگاه‌های اینترنتی چیستا و فروهر هدایت شوید. اما به صورت کلی برای دسترسی به شاخه‌ی محصولات می‌توانید از یکی از این دو لینک استفاده کنید:

لینک: انواع برد تغذیه فروشگاه فروهر

انواع برد پاور تغذیه فروشگاه چیستا

برد منبع تغذیه DVB بزرگ
برد منبع تغذیه DVB بزرگ

 برد تغذیه رسیور DVB همه کاره <<

تعمیر برد تغذیه گیرنده دیجیال DVB و DVD پلیر

تعمیرکاران معمولا آگاهی دارند که سوختن منبع تغذیه دستگاه های مانند دی وی دی پلیر و DVB رسیور گیرنده دیجیتال یک امر عادی است. در واقع اگر برد تغذیه گیرنده دیجیتال یا… بسوزد تعمیر این کیت مونتاژ شده ارزش اقتصادی ندارد. بهتر است که این برد با برد نو و جدید تعویض شود. برای نمونه تعویض برد تغذیه DVB و یا تعویض برد تغذیه گیرنده دیجیتال یا تعویض بر تغذیه رسیور و… برای این امر کافی است که ورودی و خروجی ها را مشخص کرده و ولتاژ مناسب از خروجی این برد دریافت شده و به مدارهای گوناگون درون دستگاه داده شود.

در این میان باید به اندازه و ولتاژ خروجی و شدت جریان‌های ولتاژهای خروجی برد منبع تغذیه سوئیچینگ دقت کرد. و گزینه‌ی مناسب برای دستگاه خود را انتخاب کرد. شما در ادامه می‌توانید با کلیک روی لینک‌های درج شده در این پست به صفحه محصول مورد نظرتان هدایت شوید و مشخصات و اندازه و ولتاژ خروجی و شدت جریان آن ها را ببنید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن