آموزشیتایمر برقراهنمای خریدراهنمای نصب و راه‌اندازیویدیوهای آموزشی

راهنمای تنظیم پریز تایمر دار قطع و وصل خودکار وسایل برقی

نحوه برنامه ریزی تایمر برق آنالوگ 24 ساعته

احتمالا برای شما نیز این نیاز به وجود آمده است که قصد داشته باشید یک دستگاه برقی را در خانه یا در محل کار در یک ساعت خاص بدون نیاز به حضور خود شما یا شخص دیگری به صورت خودکار و اتوماتیک روشن یا خاموش کنید. این کار توسط پریز تایمر دار قابل انجام است که البته آن را تایمر برق نیز می‌نامند. ما در این جستار ( مطلب ) آموزشی به معرفی انواع تایمر برق پرداخته و سپس شیوه‌ی خرید از فروشگاه های معتبر اینترنتی را به شما خواهیم آموخت و در پایان به آموزش تنظیم پریز تایمر دار می پردازیم.

در پایان این مطلب می‌توانید فیلم آموزشی اختصاصی تارنمای بهترکالا که توسط بخش تولید محتوای ما تولید شده است را مشاهده کنید. در این ویدیو به آموزش چگونگی برنامه ریزی پریز تایمر دار برق پرداخته شده است. پس تا پایان با ما همراه باشید و اگر پرسشی داشتید در بخش نظرها مطرح کنید تا کارشناسان فنی ما به شما پاسخ دهند.

پریز تایمر دار یا تایمر برق آنالوگ چیست ؟

همان‌گونه که اشاره کردیم این دستگاه می‌تواند وسایل برقی خانگی و صنعتی را در محل کار یا در منزل در ساعت خاصی روشن و خاموش کند. این دستگاه انواع گوناگونی دارد اما به صورت کلی به دو دسته‌ی بزرگ و مهم تقسیم می‌شود که در صورت نیاز می‌توانید با کلیک روی لینک‌های درج شده در این پست به صفحه فروش فروشگاه‌های معتبر اینترنتی و مورد تایید وزارت صنعت و ارشاد و وبسایت ما هدایت شده و اقدام به خرید اینترنتی نمایید.

دسته نخست تایمر دیجیتال هفتگی با صفحه دیجیتال و با دقت تنظیم 1 دقیقه و قیمت بالاتر و دسته دوم تایمر آنالوگ 24 ساعته با قیمت ارزان‌تر و دقت تنظیم 15 دقیقه است. این دستگاه در واقع مانند یک میانجی ( واسط ) میان پریز برق اصلی و دوشاخه‌ی برق وسایل برقی 220 ولت کار می‌کند. پس هر زمان پریز تایمر دار روشن شود جریان برق به دستگاه راه پیدا کرده و دستگاه روشن می‌شود و هرگاه خاموش شود دستگاه نیز خاموش خواهد شد.

انواع پریز تایمر دار برق آنالوگ
انواع پریز تایمر دار برق آنالوگ

کاربرد پریز تایمر دار چیست ؟

خب می‌رسیم به معرفی کاربردهای تایمر برق. در واقع اگر قصد داشته باشیم به تک تک کاربردهای آن اشاره کنیم باید یک مقاله چند هزار صفحه‌ای بنویسیم. پس تنها به این اشاره خواهیم کرد که با این دستگاه کاربر می‌تواند هر وسیله‌ی برقی 220 ولت شهری را در ساعت از قبل تنظیم شده روشن یا خاموش کند. این کار بدون نیاز به حضور کاربر و به صورت خودکار انجام می‌شود و در صورت تغییر ندادن تنظیم‌های تایمر مورد نظر، فردا برنامه دوباره تکرار می‌شود ( در نوع آنالوگ ) در زیر به چند نمونه ساده اشاره خواهیم کرد:

تایمر برق خانگی

روشن و خاموش کردن کولر با تایمر: برای نمونه شما در فصل تابستان کولر آبی را در هنگام شب روشن می‌کنید و شاید نیاز داشته باشید که کولر در نیمه شب به خاطر سردتر شدن هوا و صرفه‌جویی در مصرف برق خاموش شود. طبیعی است که قرار نیست ساعتی را بالای سر خود بگذارید و سر همان ساعت بیدار شده و از جای خود بلند شوید و کلید کولر را بزنید! کافی است که اقدام به خرید پریز تایمر دار آنالوگ کنید، این تایمر برق آنالوگ را به پریز برق شهری بزنید و دوشاخه‌ی برق ورودی کولر را به پریز تایمر دار وارد کنید. کولر در ساعت مشخص شده خودبه‌خود خاموش خواهد شد.

تایمر صنعتی

در نظر بگیرید که قرار است در یک کارخانه، اداره، باشگاه ورزشی، مغازه، گلخانه ، پرورش ماهی و… یک دستگاه مانند تهویه هوا یا کولر یا چراغ روشنایی یا… سر ساعت 8 صبح روشن شود و سر ساعت 14 دقیق خاموش شود. طبیعی است که استفاده از یک تایمر برق بسیار کم هزینه‌تر و دقیق‌تر از استفاده از نیروی انسانی است. همچنین با توجه به خشکسالی در ایران برای مقابله با خشکسالی استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری جهت مقابله با بحران کم آبی اهمیت دارد. این تایمر می تواند در ساعات خنک روز به صورت خودکار باغ و زمین کشاورزی را آبیاری کند.

آموزش تنظیم تایمر برق آنالوگ 24 ساعته

معمولا پس از خرید تایمر برق آنالوگ، روی دستگاه تعدادی شماره را مشاهده می کنید که هر کدام از این‌ها دارای یک دیپ سوئیچ ( پین ) یا دکمه کوچک است که می توان آن را پایین یا بالا فشار داد. در میان این پین‌ها یک نشانگر هم وجود دارد. در نهایت یک دکمه‌ی خاموش و روشن را نیز معمولا روی دستگاه یا کنار آن می‌بینید. اکنون که این موارد را شناختید ما در ادامه مراحل تنظیم پریز تایمر دار را به شما آموزش خواهیم داد.

تنظیم ساعت تایمر برق آنالوگ
تنظیم ساعت تایمر برق آنالوگ

تنظیم ساعت تایمر برق

ما در پایان همین پست ویدیوی آموزشی تنظیم پریز تایمر دار آنالوگ را ارائه کرده‌ایم اما در این‌جا با بهره‌گیری از عکس و توضیحات نیز آموزش آن را ارائه می‌دهیم. پیش از هر چیز با استفاده از نشانگر که در وسط پین‌ها قرار دارد ساعت پریز تایمر دار را تنظیم کنید. برای نمونه اگر اکنون که در حال تنظیم هستید ساعت 14 است، نشانگر را در مدل‌های 24 ساعته روی 14 گذاشته یا در مدل‌هایی که به 2 قسمت 12 ساعته تقسیم شده روی 2 قرار دهید. با این کار مرحله‌ی نخست تنظیم انجام شد.

روش برنامه ریزی پریز تایمر دار

اکنون می‌رسیم به برنامه ریزی. روی هر تایمر آنالوگ 96 عدد دیپ سوئیچ یا همان پین یا کلید قرار دارد. هر کدام از این کلیدها در واقع نشان‌گر 15 دقیق هستند. پس حداقل زمان قابل برنامه‌ریزی در مدل آنالوگ 15 دقیق است. اکنون مثلا می‌خواهید که تایمر دستگاه برقی شما را از ساعت 7 تا 8 دقیقه روشن کنید و سپس خاموش شود. پس شما برای این کار 4 کلید اول بین عدد 7 تا 8 را به پایین فشار و تغییر حالت دهید.

برنامه ریزی برای روشن شدن از ساعت 7 تا 8
برنامه ریزی برای روشن شدن از ساعت 7 تا 8

این کار را برای زمان‌های گوناگون در 24 ساعت شبانه روز می‌توانید تکرار کنید. یعنی مثلا علاوه بر ساعت 7 تا 8، شاید بخواهید دستگاه یک بار دیگر در ساعت 9 تا 9:45 دقیقه هم روشن باشد. پس 3 دیپ سوئیچ اول بین عدد 9 تا 10 را تغییر حالت دهید. با این شرایط تایمر شما تنظیم و برنامه ریزی شده و اگر تنظیمات را تغییر ندهید فردا و پس فردا و .. این برنامه تکرار خواهد شد.

روشن کردن دستگاه : کلید روشن و خاموش دستگاه که ممکن است به صورت 0 و 1 باشد یا به صورت شمایل ساعت و ON باشد را روی شمایل ساعت قرار دهید. دوشاخه پریز تایمر دار را به پریز برق شهری بزنید و دوشاخه‌ی دستگاه برقی مورد نظر را به پریز تایمر برق وارد کنید. کار به پایان رسیده است.

حداکثر توان و آمپر

معمولا تایمرها چه نوع آنالوگ 24 ساعته و چه نوع دیجیتال هفتگی، توان خروجی 3600 وات و 16 آمپر را پشتیبانی می‌کنند. در نتیجه باید در نظر داشت که مجموعه دستگاه‌هایی که به این دستگاه متصل می شود در هنگام استارت اولیه بیش از این میزان توان و شدت جریان ورودی نیاز نداشته باشند تا به دستگاه آسیب نرسد. همچنین در صورت نیاز به برنامه ریزی برای 7 روز هفته از نوع دیجیتال این دستگاه استفاده کنید.

کلید روشن و خاموش پریز تایمر دار آنالوگ 24 ساعته
کلید روشن و خاموش پریز تایمر دار آنالوگ 24 ساعته

خرید پریز تایمر دار 24 ساعته

برای خرید اینترنتی و تحویل درب منزل تایمر برق آنالوگ یا همان پریز تایمر دار ما دو فروشگاه معتبر، تست شده و مورد تایید وبسایت را پیشنهاد می کنیم که به صورت تخصصی و با تنوع بالا اقدام به فروش پریز تایمر دار کرده و دارای دو مجوز رسمی از وزارت صنعت و وزارت ارشاد هستند. در نتیجه در صورت نیاز به خرید می‌توانید روی لینک‌های زیر کلیک کنید و اقدام به خرید اینترنتی نمایید یا با راه‌های تماس این دو فروشگاه در ارتباط باشید.

کلیک کنید: خرید تایمر برق آنالوگ 24 ساعته ( فروشگاه فروهر )
کلیک کنید: خرید تایمر آنالوگ برق 96 برنامه ( فروشگاه چیستا )

راه‌های ارتباطی:

نشانی وبسایت فروشگاهی: https://echista.ir – https://efarvahar.ir
رایانامه رسمی: info at efarvahar dot ir – info at echista dot ir
شماره تماس‌های پشتیبانی: واتساپ 09216012489 – تلفن 09216012488 ( ساعت کاری 9.30 تا 14 )

ویدیو آموزشی تنظیم پریز تایمر دار

در فیلم ویدیو آموزشی کوتاه زیر که توسط بخش تولید محتوای تارنمای آموزشی بهترکالا تولید شده است می‌توانید مراحل تنظیم تایمر برق آنالوگ را مشاهده کنید. به ترتیب ساعت تنظیم شده ( نشانگر روی عدد 1 قرار می گیرد )، سپس ساعت روشن شدن تایمر به صورت فرضی بین ساعت 7 تا 8 برنامه ریزی می شود ( 4 پین بین 7 تا 8 پایین زده می شود ) و در پایان دکمه‌ی کارکرد دستگاه روی روشن قرار می گیرد:

برچسب ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن