آموزشی

کتاب بیست هزار فرسنگ زیر دریا نوشته ژول ورن

بیست هزار فرسنگ زیر دریا اثر ژول ورن

ژول کابریل ورن Jules Gabriel Verne از پُرآوازه‌ترین نویسنده، شاعر و چامه‌سرا و نمایش‌نویسان اهل کشور فرانسه بود که البته باید دانست که نام و آوازه‌ی او بیش‌تر به دلیل کتاب‌های ماجرایی و علمی-تخیلی اوست ( از جمله بیست هزار فرسنگ زیر دریا ) تا اشعار و نمایش‌نامه‌های وی.

ژول ورن در روز 8 فوریه‌ی سال 1828 در یک خانواده‌ی دارا در شهر بندری نانت کشور فرانسه چشم به جهان گشود. او برپایه‌ی خواست پدر خود تحصیلات خود را در رشته‌ی حقوق انجام داد و به پایان رسانید ولی دل‌بستگی فراون‌اش به نویسندگی و رمان‌نویسی بود که باعث شد به سوی ادبیات کشیده شود. در آغاز کار نویسندگی دچار مشکلاتی شد ولی در آینده توانست این مشکلات مالی را پشت سر بگذارد و به پیشرفت برسد.

بیست هزار فرسنگ زیر دریا اثر ژول ورن
بیست هزار فرسنگ زیر دریا اثر ژول ورن

آثار و کتاب‌های ژول ورن

کتاب‌های علمی تخیلی وی مانند سفر به مرکز زمین، دور دنیا در 80  روز، بیست هزار فرسنگ زیر دریا ، ناخدای دانوب، جزیره‌ی افسانه‌ای و.. توانستند نام او را در جهان بر سر زبان‌ها بیاندازند و آثار ژول ورن هم اکنون از دسته آثار و کتاب‌هایی است که به بیش‌تر زبان‌ها برگردانده شده است.

کتاب بیست هزار فرسنگ زیر دریا

کتاب بیست هزار فرسنگ زیر دریا Vingt mille lieues sous les mers از دسته کتاب‌های پُرآوازه‌ی ژول ورن است. ژول ورن توانسته با پیش‌بینی‌های شگفت‌انگیزش راهنمای و انگیزاننده‌ی نوآوران و دانشمندان پس از خود شود. امروز یک کشتی بزرگ که با نیروی هسته‌ای کار می‌کند به افتخار کشتی افسانه‌ای ناتیلوس در اثر ماندگار ژول ورن یعنی بیست هزار فرسنگ زیر دریا به این نام نام‌گذاری شده است.

کتاب بیست هزار فرسنگ زیر دریا اثر ژول ورن
کتاب بیست هزار فرسنگ زیر دریا اثر ژول ورن

بازگویی و نقل‌قول از کتاب

در آغاز کتاب به عنوان پیشگفتار و چکیده و سرآغاز داستان علمی تخیلی 20 هزار فرسنگ زیر دریا چنین می‌خوانیم:

در آغاز سال 1868 میلادی، شایعه‌ شگفتی در جهان طنین‌انداز شد که یک هیولای اسرارآمیز دریایی به کشتی‌ها حمله کرده و آن‌ها را به ژرفای دریا می‌فرستد.

با انتشار این شایعه، کشتی توپ‌دار و مسلح آبراهام لینکُن برای نابود کردن و از میان برداشتن این هیولای وحشتناک و اسرارآمیز راه دریا را پیش گرفت. با این کشتی آقای پروفسور آروناکس متخصص موزه‌ی پاریس، خدمت‌کار او و استاد شکارچیان و ماهی‌گیران جهان، آقای ندلاند سفر پُرماجرای خود را آغاز کردند.

منبع: ورن، ژول 1361: 20000 فرسنگ زیر دریا، انتشارات اوریژینال، لیتوگرافی رنگین کمان

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن