معرفی مشاغل برتروکیل

وکیل تغییر نام و نام خانوادگی در شناسنامه شیراز

مشاوره رایگان تغییر اسم توسط وکیل ثبت احوال

مشاوره رایگان وکیل تغییر نام 09177872219

مراحل تغییر اسم کوچک شناسنامه

برپایه ی رای وحدت رویه تاریخ 1362 هیئت عمومی دیوان عالی کشور که در دادگاه ها وجود دارد عوض کردن نام کوچک در صلاحیت دادگاه های دادگستری عمومی حقوقی می باشد. اما اینکه مراحل انجام کار به چه صورت است باید گفت که هر شخصی می تواند به صورت مستقیم و بدون بهره گیری از وکیل پایه یک دادگستری نیز اقدام به تعویض نام کند هرچند معمولا به خاطر شرایط ویژه و زمانبر بودن کارهای اداره‌ی ثبت احوال و دادگاه و محاکم معمولا استفاده از خدمات حقوقی وکلای پایه یک ثبت احوال حتی از نظر اقتصادی به صرفه تر است. نکته دیگر این است که تغییر نام معمولا با مشکلات روبرو است و ارائه مدارک قانونی محکمه پسند کاری است تخصصی و طبیعتا معمولا درصد موفقیت افراد ناآگاه به قانون کشور بسیار پایین تر از وکلا خواهد بود.

مراحل کار چه با وکیل و چه بدون وکیل باید با در دست داشتن اسناد و مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی آغاز شود و در دفاتر خدمات قضایی مطرح گردد تا در نهایت دادخواست تغییر نام ارائه گردد.

مراحل ثبت احوال و دادگاه تغییر اسم

استشهادیه مناسب که باید به امضا دوستان و آشنایان مورد قبول دادگاه برسد نیز یکی دیگر از موارد مورد نیاز است که باید به بهترین شکل تهیه شود. اگر خود شخص خوانده طرف دعوی تغییر اسم کار را انجام دهد نیاز است که در اداره ثبت احوال محل صدور کار دنبال شود هرچند اگر کار توسط وکیل تغییر اسم انجام شود دیگر این محدودیت قابل برداشته شده خواهد بود. در نهایت شهود باید در دادگاه حاظر شوند که طبیعتا هماهنگی های لازم با شهود به صورت قانونی باید توسط وکیل انجام شود تا کار با سرعت بیشتری انجام شود.

در صورت ایجاد مشکل تغییر نام معمولا اداره ثبت احوال ممکن است که از طریق نماینده خود برپایه‌ی لایحه ای با این درخواست خواهان مخالفت کند. در این میان دادگاه حکمی صادر می کند که طی 20 روز از ابلاغ دادنامه قابلیت تجدیدنظرخواهی و اعتراض خواهد بود و وکیل این مورد را پیگیری خواهد کرد. این موضوع و پرونده به دادگاه تجدید نظر استان مورد نظر ارسال شده و در صورت اعلام نتیجه مثبت قانونی خواهان و وکیل خواهان با رجوع به دادگاه بدوی درخواست صدور گواهی قطعیت دادنامه را مطرح می کند و با دریافت شدن این گواهی قانونی با مراجعه به سازمان ثبت احوال و ارائه مدارک لازم مانند قطعه های عکس، تهیه فیش های واریزی طی مدت بسیار کوتاه یک تا دو هفته کاری خواهان شناسنامه جدید با نام جدید را دریافت خواهد کرد.

مشاوره رایگان وکیل تغییر نام 09177872219

آیا تغییر اسم عربی مذهبی به نام ایرانی شدنی است؟

یکی از پرسش‌های معمول موکلان این است که آیا امکان عوض کردن اسم عربی به اسم ایرانی یا نام‌های مذهبی به نام‌های پارسی ( تغییر نام و نام خانوادگی ) امکان پذیر است یا خیر؟ در صورتی که نام ائمه معصومین نیز شرایط ویژه ای باشد امکان تغییر دارد؟ اسامی که صفات خدا یا امامان مذهب شیعه باشد چطور؟ این پرسش‌های معمول درباره مشکلات تغییر نام است که مردم از خود می پرسند. برای این موارد نیاز به مشاوره حقوقی است اما به صورت کلی برخی از مسائل را در اینجا مطرح می کنیم.

تغییر نام و نام خانوادگی شیراز اصفهان تهران
تغییر نام و نام خانوادگی شیراز اصفهان تهران

ایا هر گونه نام یا اسم کوچک خانوادگی قابل تغییر است؟

علی الاصول به نظر میرسد نام موضوعی شخصی است و بایستی هر شخصی بتواند انرا تغییر دهد ؛ ولیکن قوانین ثبت احوال و … در این خصوص شرایط خاصی را برای تغییر اسم کوجک خانوادگی پیشبینی کرده و لذا هر نامی قابل تغییر نیست.
ولیکن وکلای متخصص این امور ،با بهره گیری از دانش و تجربه ، بهترین دفاع را از حقوق فرد مستند به دلایل قانونی، خواهند نمود . لذ قبل از هر گونه اقدام بهره گیری از دانش و تجربه وکیل جهت گرفتن بهترین نتیجه ، امری الزامی ست؛

آیا نام کوچک یا اسم کوچک خانوادگی قابل تغییر است؟

نامهای زننده بعد از طی تشریفاتی از طریق اداره ثبت احوال ،قابل تغییراست و میتوان نام را به نام دلخواه تغییر داد؛ و نیازی به دستور دادگاه نیست؛ و لیکن در صورتی که نام کوچک خانوادگی زننده نباشد و لیکن در صورتیکه به دلایلی شخصی یا احساسی یا به اصطلاح پرستیژ ، فردی از نام خود راضی نیست الزاما بایستی از طریق دادگاه جهت تغییر اسم کوچک اقدام کرد و متاسفانه در صورتی که بدون دلیل موجه پرونده پیگیری گردد ، دادگاه قطعا با تغییر اسم کوچک مخالفت خواهد کرد! لذا ممکن‌است پس از ماهها انتظار ،حکم دادگاه به نتیجه دلخواه منتهی نگردد!

مشاوره رایگان وکیل تغییر نام 09177872219

و لیکن در صورتیکه به هر علتی، شخصی از نام کوچک خانوادگی خود رضایت ندارد وکلای متخصص این دفتربا پیگیری پرونده در دادگاه ، به نحو احسن از حقوق فردی و تغییر اسم کوچک ، دفاع خواهند کرد،و لیکن چگونگی دفاع و دلایل، بسیار حائز اهمیت است ؛در صورتیکه بدون توجه به قانون و با دلایل غیر موجه ، چنین دادخواستی در دادگاه مطرح گردد متاسفانه پرونده، باطل و رد میگردد.

لذا قبل از هر گونه اقدام ، مشاوره با وکیل متخصص در خصوص تغییر اسم کوچک یا نام کوچک خانوادگی خالی از لطف نیست و به نظر هر عقل سلیمی ،ضروری ست ؛ چه بسا یک مشاوره ساده با وکیل متخصص این امور و تشکیل پرونده مستند به دلایل قانونی و موجه ، باعث شود بهترین نتیجه در پایان پس از ماه ها انتظار بدست اید .

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن