مجموعه ورزشیمعرفی مشاغل برترورزشی

گرمابه پارسی یا حمام ترکی مجموعه ورزشی باران مرودشت و شیراز

در این پست به معرفی گرمابه پارسی یا حمام ترکی خواهیم پرداخت. نخستین گرمابه پارسی یا حمام ترکی در ایران در شهر مرودشت استان فارس ساخته شده و به بهره برداری رسیده است و از سراسر کشور ایران و به ویژه شهرهای شیراز، مرودشت و دیگر شهرهای استان فارس برای گذراندن وقت در مکانی آرام و به اصلاح ریلکسیشن به این مجموعه ورزشی تفریحی می رن.

همچنین گردشگرانی که به شیراز سفر می کنند و قصد بازدید از تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم و.. را دارند می توانند سر راه خود و در 5 کیلومتری این سازه های باستانی توریستی به حمام پارسی ( ترکی ) نیز در شهر مرودشت سر بزنند. در ادامه به معرفی این مجموعه ورزشی-گردشگری پیشرفته می پردازیم. خدمات این بخش شامل ماساژ حرفه‌ای، کیسه کشی، باد کشی سنتی، ماسک گیاهی صدر، اسکراپ قهوه و ماسک خاک رس ویزه پوست‌های چرب و خشک است.

اتاق بخار حمام ترکی یا گرمابه پارسی شیراز
اتاق بخار حمام ترکی یا گرمابه پارسی شیراز

خرید بلیط حمام ترکی با تخفیف 20% مجموعه باران

برای تهیه بلیط گرمابه پارسی مجموعه ورزشی باران مرودشت، تارنمای بهترکالا تمهیدات ویژه‌ای را برای کاربران خود در نظر گرفته است. شما در صورتی که در هر نقطه از ایران ساکن باشید و قصد گردش در استان فارس، سفر به شهر شیراز و به ویژه تخت جمشید را داشته باشید، می توانید با تماس با کارشناسان فروش استخر باران، با ارائه کد تخفیف ویژه سایت بهترکالا 20% تخفیف حمام ترکی ( گرمابه پارسی ) را درخواست نمایید. بلیط ها و تخفیف ویژه می تواند جهت بانوان و آقایان اعمال و رزرو شود. در هنگام تماس این کد را اعلام کنید یا نام سایت بهترکالا را ببرید و 20% تخفیف دریافت کنید.

شماره تماس کارشناسان فروش جهت دریافت تخفیف 20% ویژه سایت بهترکالا :

آدرس: استان فارس،20 کیلومتری شیراز، شهر مرودشت، ابتدای بلوار چمران، مجموعه تفریحی باران، گرمابه پارسی / حمام ترکی باران

اتاق گرم حمام ترکی مرودشت
اتاق گرم حمام ترکی مرودشت

ویژگی‌های حمام ترکی مجموعه باران شیراز چیست؟

گرمابه پارسی یا حمام ترکی با حمام هایی که در خانه می بینید یا حمام های عمومی سطح شهر متفاوت است. در واقع هدف از حضور در این مکان فقط استحمام نیست. بلکه تَن‌آرامی ( ریلکسیشن ) و رسیدن به آرامش اصل حضور است. مراحل به ترتیب به این صورت است:

  1. در گرمابه پارسی یا حمام ترکی نخست پیش از هر چیز پوشش مناسب در اختیار گردشگر قرار می گیرد. در واقع پوشش اصلی لنگ وو شورت است. که پس از تحویل لباس و کفش و .. این پوشش مخصوص را مراجعه کنندگان می پوشند. مقداری محلول ضد عفونی کننده هم در اختیار گردشگر قرار می گیرد.
  2. سپس وارد اتاق گرم و بخار خواهند شد. نزدیک به 20 دقیقه از فضای آرام و بخار این مکان بهره ی کامل را می برند. در این مدت بدن عرق کرده و عظلات به آرامش کامل می رسند.
  3. اگر گزینه ی کیسه کشی را نیز انتخاب کرده باشند می توانند به اتاق مخصوص کیسه کشی رفته و کارمندان متخصص بر روی سطح سنگی که در میان اتاق مخصوص کسیه کشی است شخص را کیسه کشی خواهد کرد.
  4. در صورت گزینش ماساژ گرمابه پارسی نیز به اتاق مخصوص ماساژ که دارای فضای عالی و آرامش بخش است رفته و یک ماساژ حرفه ای توسط ماساژور انجام خواهد شد و احساس بهتر و خنکی ویژه ای دریافت خواهد شد.
    اتاق کیسه کشی حمام ترکی شیراز
    اتاق کیسه کشی حمام ترکی شیراز
  5. سپس با استفاده از پک دریافتی که روی بلیط ورودی است امکان حمام شخصی وجود دارد. می توان به لیف کشیدن و … پرداخت و پوست مرده بدن را از بدن جدا کرده و پوست جدید جایگزین آن شود و منافذ گرفته شده پوست باز خواهد شد.
  6. دو اتاق ویژه ی ماسک نیز در مجموع ورزشی باران و بخش گرمابه پارسی یا حمام ترکی وجود دارد که می توان از بهترین ماسک‌های موجود جهت تازه سازی و شادابی پوست بهره برد.
  7. در صورت نیاز می توان پس از این مراحل در یک بخش ویژه و اتاق خنک کننده نشست و نوشیدنی مورد نظر که در این بخش قابل خریداری است تهیه کرد تا تغییر دما اثر ویژه ای روی گردشگران نگذارد.
    بخش ورودی گرمابه پارسی شیراز
    بخش ورودی گرمابه پارسی شیراز

خدمات حمام ترکی شیراز مجموعه باران مرودشت

ورودی شامل پک ( لیف ،صابون ،شامپو ) آب معدنی و نوشیدنی 20000 تومان – خدمات افزوده که می توان استفاده کرد شامل کیسه کشی و ماساژهای گوناگون تخصصی، کفت و روغن و سر شویی، کیف کشی بدن در حمام، پاکسازی صورت و .. می شود. هر کدام از این خدمات نیاز به انتخاب و پرداخت مبلغ مخصوص خودش رو داره. اما می توان از پک ویژه که شامل همگی این موارد است نیز استفاده کرد: پک ویژه ( ورودی ، کیسه کشی ،لیف کشی ،شامپوزدن ،۱۵ دقیقه ماساژ، اسکراپ صورت ، لنگ نو ،کیسه ،سفیداب ،شامپو ) صابون ،شورت یکبار مصرف ،نوشیدنی گرم یا بستنی 85000 تومان )

اتاق ماساژ تخصصی گرمابه پارسی یا حمام ترکی شیراز
اتاق ماساژ تخصصی گرمابه پارسی یا حمام ترکی شیراز

فواید رفتن گرمابه پارسی

  1. ایجاد تن آرامی یا ریلکسیشن و دوری از هیاهو و شلوغی جامعه
  2. رفع گرفتگی و خستگی ماهیچه ها و عظلات بدن
  3. درمان و پیشگیری از واریس
  4. رفع سر درد و دردهای میگرنی
  5. از میان بردن سلول های مرده بدن و نوسازی پوست
    رختکن حمام ترکی یا گرمابه پارسی باران
    رختکن حمام ترکی یا گرمابه پارسی باران

تاریخچه و پیشینه گرمابه ایرانی و رومی چیست؟

گرمابه‌های ایرانی یکی از مهم ترین بخش های زندگی اجتماعی ایرانیان در گذشته بوده است که در شهرها و روستاهای ایران امروزه به شکل ضعیفی به حیات خود ادامه می دهند. همین حمام های عمومی در کشورهای تازه بنیان یافته مانند ترکیه، آذربایجان و قطر احیا شده اند و به صورت یک جاذبه گردشگری به گردشگران ارائه می شوند.

به این دلیل که این دسته از مکان های گردشگری در استانبول ترکیه با تبلیغات فراوان در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و… به گردشگران اروپایی و ایرانی ارائه شده به نادرست نام آن را حمام ترکی Turkish Bath در نظر گرفته اند، در حالی که خود کشور ترکیه در سال ۱۳۰۲ بنیان گذاشته شده و حتی امپراتوری عثمانی نیز پیشینه‌ای حداکثر 700 ساله در این منطقه دارد و قبل از هجوم قبایل ترک-مغول که از شمال چین به این قسمت آمده اندف این منطقه منطقه‌ای یونانی، ارمنی، آذری و کرد نشین بوده است. درست مانند نام درست قهوه ترک که قهوه ارمنی یا قهوه یونانی است و به اشتباه قهوه ترک نامیده شده است.

تمامی حمام هایی که در کشورهای قطر، ترکیه و حتی کشورهای آفریقایی به نام حمام ترکی ساخته شده اند، همه دارای سبک معماری ایرانی یا رومی هستند. کافی است که به بقایای گرمایه‌های سراسر کشور ایران نگاهی بیاندازیم یا به حمام های قدیمی و آثار باستانی روم نظری بیافکنیم.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن