آموزشی

کتاب سرزمین کورها اثر هربرت جرج ولز

درباره‌ی هربرت جرج ولز نویسنده کتاب سرزمین کورها

کتاب سرزمین کورها The Country of the Blind، یک داستان کوتاه نوشته‌ی هربرت جرج ولز / اچ. جی – ولز H. G. Wells روزنامه‌نگار ، جامعه‌شناس ، تاریخ‌نگار و نویسنده‌ی سوسیالیست انگلیسی است که برای نخستین بار در آوریل سال 1904 چاپ شد. جرج ولز از دسته نویسندگان پرکار در زمینه‌های گوناگون رمان ، تاریخ ، سیاست و تفسیر اجتماعی و کتاب‌های درسی و قوانین بود و به دلیل نوشتن رمان‌های علمی تخیلی نام‌دار است. برای نمونه می‌توان از کتاب‌های « ماشین زمان » و « انسان شبیه خدایان » و « جنگ دنیاها » و « مرد نامرئی » یاد کرد. همچنین کتاب‌های او از جمله کتب مرد نامرئی از دسته کتاب‌هایی است که مورد اقتباس در فیلم‌ها و سریال‌های گوناگون تلویزیونی قرار گرفته است.

هربرت جرج ولز نویسنده
هربرت جرج ولز نویسنده

وی در 21 سپتامبر سال 1866 زاده شد و در 13 اوت سال 1946 چشم از جهان فرو بست.

بازگویی جملاتی از کتاب سرزمین کورها

کتاب درباره‌ی دهکده‌ی دورافتاده و پنهانی است که به دلیل در میان کوه جای داشتن ارتباطی با پیرامون ندارد و مردم آن آرام آرام کور شده و… در این میان کوهنوردی ناآگاهانه به این دهکده می‌رسد و ماجراهای کتاب مورد نظر درباره‌ی برخوردها و ارتباط میان کوهنورد و مردم کور دهکده است که درکی از بینایی ندارند و… در آغاز کتاب سرزمین کورها چنین می‌خوانیم:

کتاب سرزمین کورها
کتاب سرزمین کورها

کشور کورها داستان سرزمینی در میان کوه‌های آند می‌باشد که در منطقه‌ی اکوادور جای دارد، جایی که سپس کشور کورها نام گرفت. کشور کورها به‌گونه‌ی یک دره‌ی فرو رفته در ژرفنای زمین و از سه سو میان دیوارهای سنگی عمودی و سر به فلک کشیده‌ی فروگرفته‌شده و تنها راه درون شدن به آن راهی سخت‌گُذر و سنگ‌لاخی بوده است. در سال‌های خیلی دور خانواده‌هایی از مردمان چند نژادی پرو که از ستم فرمان‌روایان خودکامه‌ی اسپانیایی به تنگ آمده بودند به این سرزمین دور پناه آوردند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن