آموزشی

جلوگیری از سرقت خانه توسط دزد در تعطیلات نوروز و سفرها

تعطیلات نوروزی یکی از بهترین زمان ها برای دزدها و سارقان برای سرقت خانه است. چرا که سفرهای نوروزی بلندمدت در این تعطیلات انجام می شود و اما ما در این مقاله کوتاه به شما نشان خواهیم داد که با استفاده از یک تایمر پریزدار یا تایمر برق آنالوگ و دیجیتال به سادگی می توانید از چنین مواردی جلوگیری کنید. معمولا دزدها در زمانی که ساکنان خانه در مسافرت هستند و در زمان شب دست به دزدی می زنند. این مورد را می توان به سادگی حل کرد. پس تا پایان با ما همراه باشید و نظرات و پرسش های خود را در پایان این پست در بخش نظرات با دیگران در میان بگذارید.

نکاتی برای جلوگیری از سرقت منزل در مسافرت ها

  1. قفل کردن درب و پنجره : بیشتر دزدهای خانه بدون دردسر و زور به خانه ها وارد می شوند. برخی از مردم درب و پنجره ها را قفل نمی کنند و گاهی ورودی پارکینگ را نیز قفل نمی کنند. درب و پنجره ها را قفل کنید حتما و اگر پارکینگ شما دارای درب برقی است شکیبایی کنید که پس از خارج شدن ماشین از پارکینگ درب پارکینگ کامل بسته شود.
  2. سرقت منزل اطراف : کمی پژوهش کنید. اگر در پیرامون و در محله دزدی هایی صورت گرفته کمی هوشیارتر باشید و برای پنهان کردن طلا و جواهر و پول نقد و .. اقدام کنید و حتی قفل ها را تعویض و ایمن تر کنید.
  3. دوستی با همسایه ها : بد نیست ارتباط بهترین با همسایگان داشته باشید. این همسایه ها می توانند در سفرهای نوروزی یا دیگر سفرها اگر اتفاق ویژه ای افتاد شما را آگاه کنند یا به پلیس خبر دهند.
  4. حفاظ پنجره در حیاط : اگر خانه حیاط دار دارید بد نیست حتما پنجره ها را به دزدگیر و حفاظ مجهز کنید.
  5. کلید یدکی : کلید یدکی را هیچ گاه در جا کفشی و کفش و زیر گلدان و .. قرار ندهید! این جاها در قدیم شاید پنهانی به نظر می رسیدند اما امروز هر کسی این را می داند که این موارد را می تواند بررسی کند. کلید یدکی را به اقوام مورد اعتماد 100% بدهید و البته به بنگاه های معاملات املاک نیز ندهید.
  6. کفش پشت در : می توانید چند کفش و دمپایی را در جلوی درب ورودی بگذارید. این کار می تواند سارق منزل را فریب دهد.
  7. استفاده از کاغذ سفید : دزدها برای سرقت منزل راه و روش های جدیدی را ابداع می کنند. یکی از این راه ها این است که در میان درز درب ورودی منزل یک کاغذ فرو می کنند. اگر پس از چند روز همچنان کاغذ در بین درز درب باقی مانده بود می فهمند که کسی در خانه نیست. به همسایگان بسپارید این نیرنگ ها را خنثی کنند و پلیس را آگاه کنند.
سرقت خانه
سرقت خانه

سرقت خانه در شب توسط دزدها

دزدها معمولا زمانی را برای سرقت خانه برمی‌گزینند که دارنده‌ی خانه در منزل حضور نداشته باشد. چرا که اگر از دید شخص دزد به موضوع بنگریم، در هرگونه از دزدی مانند دزدی ماشین ، موتور ، منزل مسکونی و… پیش از هر چیزی باید از درگیری و ریسک بالا خودداری کرد و طبیعتا سفرهای نوروزی و یا سفرهای تابستانی درازمدت بهترین زمان برای سرقت خانه است. در این میان اینکه کسی در خانه است یا نیست نیز از چند راه قابل تشخیص خواهد بود.

لو رفتن توسط اقوام و آشنایان

ممکن است سفر شما و نبود شما در خانه توسط اقوام ، آشنایان و دوستان شما دهان به دهان بگردد و انگیزه ای باشد برای کسانی که به هر صورت به این اطلاعات دست پیدا می کنند. این یکی از موارد مهم است و متاسفانه دزدی ها توسط آشنایان نزدیک و دور در چنین مواقعی انجام می شود. پس باید هوشیار بود و زمان‌بندی سفر را تنها به آشنایان 100% مورد اعتماد اعلام کرد. البته می توان به همین اقوام و دوستان آشنا سپرد تا هر از چندی به خانه شما سر بزنند.

دزد منزل در تعطیلات نوروز
دزدی منزل در تعطیلات نوروز

خاموش و روشن بودن چراغ خانه

از دیگر راه های مهم برای سارقان خانه این است که یک یا چند منزل که به هر صورت به عدم حضور ساکنان آن مشکوک هستند را زیر نظر بگیرید. کافی است که یک تا سه شب خانه را در شب ها زیر نظر بگیرند و خاموش بودن چراغ های خانه یا حتی روشن بودن دائم لامپ های درون منزل را نشانه ای مهم برای اثبات خالی بودن منزل در نظر بگیرند. گاهی پیش می آید برخی چراغ منزل را به صورت کامل روشن می گذارند. که طبیعتا این کار نه تنها باعث هدر رفت انرژی و آسیب به محیط زیست می شود بلکه همین می تواند برای دزد و سارق هوشمند یک نشانه برای اطمینان از عدم حضور ساکنان خانه باشد. اما شاید با خود بپرسید که راه حل چیست؟ در ادامه بهترین راه حل را به شما ارائه خواهیم داد که استفاده از پریز تایمردار برق است.

قطع و وصل خودکار برق لامپ ها

اکنون می رسیم به راه حل ساده و مطمئنی که قرار بود ارائه دهیم. استفاده از تایمر برق که آن را پریز تایمر دار نیز می نامند یک راه حل عالی و مطمئن است. این ابزار در واقع یک رابط است که بین پریز برق و دوشاخه برق انواع دستگاه های برقی خانگی قرار می گیرد. شما می توانید بسته به نوع تایمر پریزدار این دستگاه را برنامه ریزی کنید که در ساعات مشخصی از شبانه روز روشن و خاموش شود. البته استفاده ها و کاربردهای این دستگاه بسیار گسترده تر است اما برای این منظور یعنی جلوگیری از سرقت خانه نیز می توان از آن بهره برد. برای این کار کافی است یک سری از لامپ ها و دستگاه های خانه در ساعات مشخصی روشن و خاموش شود.

روشن و خاموش شدن لامپ حیاط

اگر خانه شما ویلایی و حیاط دار است، برای جلوگیری از سرقت خانه کافی است چند لامپ ال ای دی کم مصرف را با سیم برق به هم متصل کنید و سپس به یک سیم دوشاخه وصل نمایید. پس از این کار یک عدد پریز تایمر دار را در حیاط به پریز برق می زنید و سپس دوشاخه برق را به درون تایمر پریز دار وارد می کنید. مثلا پریزتایمردار را برنامه ریزی می کنید تا ساعت 20 شب روشن شود و ساعت 22 خاموش شده و پس از 15 دقیقه در ساعت 22:15 دقیقه روشن شود و ساعت 23:45 خاموش شده و مجددا در ساعت 0:30 بامداد برای 15 دقیقه روشن و سپس خاموش شود.

قطع و وصل برق رادیو و چراغ های درون منزل

برای درون خانه نیز می توان از چنین ترفندی استفاده کرد با این تفاوت که می توان رادیو ضبط یا را نیز به لامپ ها افزود. کافی است که رادیو و تعدادی لامپ LED کم مصرف را به هم متصل کنیم . مثلا لامپ ها را به یک دوشاخه و سیم برق متصل کنیم و به یک چندراهی برق وارد کنیم و سپس دوشاخه برق رادیو را نیز به یکی دیگر از خانه های چند راهی برق یا محافظ ولتاژ برق وارد می کنیم.

سپس تایمر پریزدار را به گونه ای تنظیم می کنیم که در ساعات مشخص روشن و خاموش شود به ویژه در هنگام شب. تایمر پریز دار هم انواع گوناگونی داره. تایمرهای آنالوگ و تایمرهای دیجیتالی هستند که کارشون یکسان هست اما شیوه ی برنامه ریزیشون فرق می کنه. ( می توان یک پلیر و میکروفن و سیستم صوتی و اسپیکر خانگی را نیز با همین شیوه راه اندازی کرد )

اگر قصد خرید پریز تایمر دار برای جلوگیری از سرقت خانه را دارید پیشنهاد می کنیم این پست آموزشی رو مطالعه کنید و پریز تایمر دار مناسب رو از فروشگاه های معتبری که در این پست معرفی شده خریداری کنید. البته از همین وسیله می توان برای آبیاری گل ها و سبزه عید یا روشن و خاموش کردن پمپ آکواریوم یا… استفاده کرد. خواندن این مطلب درباره پریز تایمر دار را نیز توصیه می کنیم: راهنمای تنظیم پریز تایمر دار قطع و وصل خودکار وسایل برقی- ویدیو آموزشی

انواع پریز تایمر دار برق آنالوگ
انواع پریز تایمر دار برق آنالوگ

خرید پریز تایمر دار و دوشاخه برق و چندراهی

باتوجه به این‌که چند تن از کاربران با ارسال رایانامه ( ایمیل ) از ما درخواست کرده بودند که فروشگاه های معتبر اینترنتی که اقلام و وسایل مورد نیاز که در این پست معرفی شده رو عرضه می کنند معرفی کنیم بر آن شدیم که لینک تمامی مواردی که در این پست آموزشی به آن ها اشاره شد رو در زیر ارائه بدیم که در صورت نیاز اقدام به خرید اینترنتی از فروشگاه های معتبر کنید. در صورت نیاز می تونید روی لینک های زیر کلیک کنید و به صفحه فروشگاه ها هدایت بشین و مشخصات و شرایط این کالاها رو مطالعه کنید.

خرید پریز تایمر دار دیجیتال 16 برنامه
خرید پریز تایمر دار دیجیتال 40 برنامه
فروش تایمر پریز دار آنالوگ 96 برنامه
فروش کابل برق دوشاخه دار
خرید لامپ ال ای دی کم مصرف

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن